تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

آیا دستگاه لیزر خانگی خوب است؟

لیزر درمانی با از بین بردن فولیکول های مو اثر می کند، موها وقی در چرخه ی رشد هستند گرما را از لیزر جذب می کنند، بنابراین از رشد آن ها جلوگیری می شود. از بین بردن مو از لحاظ فنی دائمی است، اما مشکل این است که هر مو در یک مرحله  متفاوت از چرخه رشد می کند، به همین دلیل شما باید درمان را چند بار انجام دهید و با یک بار درمان نمی توانید آن ها را کاملا از بین ببرید.

هورمون ها، مانند وضعیتی که در بارداری و بعد از آن به شدت افزایش می یابند، میتوانند سبب ایجاد موهای جدید در مناطقی که قبلا درمان شده اند شوند. از بین بردن موها لزوما همیشه دائمی نیست.

محدودیت لیزر خانگی

از بین بردن موها با لیزر همچنین یک محدودیت قابل توجه دارد. فولیکول مو هنگامی نور را به خوبی جذب می کند که یک رنگی متضاد بین پوست و مو وجود داشته باشد، شخصی با رنگ پوست روشن با یک موی تیره بهترین گزینه برای درمان است. اما با پیشرفت تکنولوژی و عرضه لیزرهای پیشرفته در کلینیک های زیبایی مانند ND;Yag به سادگی می توان افراد با پوست های تیره و برنزه را لیزر کرد.

البته باید در جریان باشید این تیرگی و برنزه بودن باید مادرزادی باشد و نه به وسیله حمام آفتاب و سولاریوم، زیرا این حمام آفتاب و سولاریوم پوست را به شدت خشک میکند و ممکن است در برابر لیزر آسیب پذیر باشد.

این کار نیاز به یک تنفس عمیق و امتحان کردن آن دارد. حدود ده سال قبل، من در یک کلینیک لیزر درمانی بودم و موهای بیشتر مناطق مد نظرم از بین رفته بودند، بجز مناطقی کوچک و تک. در تلاش بودم یک روش علمی خوب را پیدا کنم پس تصمیم گرفتم زیر بغل چپم را با دستگاه های لیزر خانگی درمان کنم و سمت راستم را برای مقایسه بدون دخالت رها کنم.

پس از خواندن دفترچه ی راهنمای طولانی آن که شامل یک راهنمای رنگ دست برای تعیین رنگ پوست هایی که قابل درمان هستند، به این موضوع پی بردم که من داوطلب مناسب هستم. قبل از درمان، باید یک قسمت از پوستم را آزمایش می کردم. اگر سنسور های دستگاه متوجه شوند که در ناحیه ی تیره ی پوست در حال استفاده هستید، دستگاه قفل شده و اجازه ی استفاده را نمی دهد.

نواحی ممنوعه در لیزر خانگی

همچنین یک لیست دیگر از موارد پیشگیری نیز وجود دارد: شما نباید از آن برای ابرو ها، گوش ها، نوک پستان، آلت تناسلی، صورت مردان، محل تاتو و خال و همچنین برای کودکان استفاده کنید. زمانی که من در حال استفاده از آن بودم، مقداری نگران شدم ولی اتفاقی که افتاده بود به اندازه ای شدید نبود که مرا بسوزاند. یکی از مسئولین این دستگاه ها اشاره میکند که نوع خانگی آن در مقایسه با نوع کلینیکی آن با وجودی که میتواند خطرناک باشد، خیلی کم قدرت تر است، این قدرت کمتر در نتیجه باعث می شود میزان استفاده از این دستگاه های خانگی باید مدوام باشد.

در دستور العمل آن آمده است که برای درمان، باید هر دو هفته از آن استفاده کنید، انتظار میرود سه هفته بعد از درمان در رشد موها کاهش ۶۰ درصدی مشاهده کنید که در ادامه بیشتر نیز میشود. این شرکت برای استفاده بیشتر از دستگاه، درمان های دوره ای را در نظر گرفته است. من بعد از هفت بار استفاده از آن، درمان را به اتمام رساندم. در اکثر موارد هر هفته درمانم را انجام دادم بجز یک هفته که فراموش کردم و درمانم سه هفته به تعویق افتاد، پس از آن درمانم دوهفته ای ام را پشت سر هم انجام دادم. باید به همه ی توصیه ها و پیشنهادات شرکت عمل کنید، تا بتوانید تفاوت را بهتر دریابید.

این دستگاه ها به راحتی در دست جای می گیرد، اما سنگین بوده و به ظاهر آن شبیه میکروفون فضایی است. چندین حالت برای شدت عملکرد آن وجود دارد، من تصمیم گرفتم برای راحتی با حالت متوسط آن شروع کنم. طبق دستورالعمل، باید نزدیک ۱۰۰ موج لیزر به زیربغل برسد. این دستگاه نمایشگر دستی دارد که تعداد امواج صادره را می شمارد. تنها کاری که من باید انجام میدادم این بود که دستگاه را روی پوستم قرار میدادم و منتظر میشدم تا اتمام کار را به من اعلام کند و پس از آن دستگاه را طبق الگو به ناحیه ی جدید منتقل میکردم. اگر شما دستگاه را از روی پوست برندارید و به جای جدید نگذارید، دستگاه یک صدای عجیب و بلند تولید میکند.

تفاوت آن با درمان های کلینیکی تنها در احساس گرمای شدید به همران صدای بوق آن بود. زیرا در درمان کلینیکی، دستگاه لیزر خنک کننده ای داشت که باد بسیار سردی را منتقل میکرد و زیاد متوجه گرمای ایجاد شده نمی شدم. اما من موفق شدم با وجود تمام مسائل تقریبا ۶ دقیقه آن را انجام دهم، در این مدت ۱۰۴ موج به پوستم تابیده شد. زیربغلم مقداری دردناک و صورتی شده بود، اما صبح روز بعد به حالت طبیعی برگشت و من توانستم از دئودورانت استفاده کنم. بعد از دو هفته بعد از انجام آن تقریبا تفاوت قابل توجهی را احساس نکردم، بنابراین برای درمان بعدی از قدرت آن را یک درجه افزایش دادم اما بعد از دو صدای هشدار دهنده ی دستگاه در این حالت، کمی نگران شدم.

دو هفته بعد تصمیم گرفتم یک ساعت قبل از درمان از قرص ایبوبروفن استفاده کنم، شاید دردم را کمتر کند. متوجه شدم که میتوان از کرم هایی برای کاهش درد استفاده کرد، ولی نمیخواستم با استفاده از آن ها مقدار لیزری که به موها میرسند را کمتر کنم. البته بعدها پس از صحبت با چندین پزشک متوجه شدم این باور صحت ندارد که کرم های بی حسی باعث جلوگیری از انتقال تمام قدرت لیزر می شود (حداقل در مورد درمان کلینیکی).
این بار دردم کمتر بود و توانستم درمان را کامل انجام دهم. وقتی فراموش کردم درمان را برای سه هفته انجام دهم، متوجه شدم که زیر بغل چپ من موی کمتری دارد، اما هنوز نیاز به اصلاح کردن داشت.

برای درمان بعدی تصمیم گرفتم آخرین مرحله درمان و حداکثر قدرت درتسگاه را امتحان کنم. حداکثر موج این حالت ده تا بود، بعد از آن دوباره به حالت چهارم برگشتم و حدود ۶۵ موج را امتحان کردم. برای پیشگیری از درد، قبل از صدای هشدار دستگاه استفاده ام را تمام کردم. آخرین درمان من در حالت چهارم بود و از ۶۰ الی ۸۰ موج استفاده کردم.

من تخمین می زدم که بعد از سه ماه استفاده، موی زیر بغل سمت چپ من به دوسوم سمت راست کاهش یابد. من میخواهم همچنان به درمان ادامه دهم، اما در کل تا اینجا نتایج مشابه یک شیو و اصلاح طولانی تر بود. درحالی که به نظرم نمی توانم از آن برای پاهایم استفاده کنم، در عین حال من با موهای زیر بغل نامتقارن مواجه شده ام.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.