تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

ایا چمن در سایه رشد میکند؟

سایه می تواند از سایه جزئی (برخی از خورشید در طول روز) تا سایه کامل (سایه بیشتر از روز) باشد. سایه همچنین می تواند به سایه دپپلد اشاره کند (شاخه های درخت سایه دار نور و سایه های سبک یا سنگین (در زیر سایبان های مختلف درخت)). بعضی از گیاهان در سایه های مختلف متفاوتند.

گیاهان عادی مانند کنگوسن یا گیلاس چند ساله، دوستداران سایه نیستند.

آنها در خورشید کامل یا خورشید متوسط ​​رشد می کنند و دانه های سنگین در این نوع چمن اغلب به همین دلیل است که چمن به نظر نمی رسد در سایه رشد کند. بهترین گیاهان سایه ای در فصل سرد از خانواده فسوج است. مخلوط بذر علفی معمولا حاوی حدود ۱/۳ فسویو و بین این سه گونه است و گونه های غالب بر اساس میزان نور خورشید دریافت می شوند. مناطق بسیار سایه به احتمال زیاد نیاز به مخلوط دانه سفارشی برای مناطق سایه دار.

Fescue خزنده سرخ بهترین سازنده است، اما اغلب با Fescue Hard و Chewings Fescue مخلوط می شود تا راحت تر با سایه های مختلف و انواع مختلف خاک سازگاری داشته باشد. فستیوال های بلند نیز در سایه خوب عمل می کنند و غیر معمول نیست که آن را در مخلوط های دانه ای که برای سایه طراحی شده اند پیدا کنید.

هر نوع گیاه فسویو حاوی بسیاری از ارقام مختلف است، برخی از آنها برای مقاومت در برابر بیماری خود، تحمل خشکی یا سازگاری با خاک ترجیح داده می شوند. ارقام با مشخصات بالا هزینه را افزایش می دهند و عمدتا در کاربردهای پیشرفته مانند زمین های گلف استفاده می شوند.

ارقام متوسط ​​قیمت باید برای بیشتر چمن های سایه دار باشد. دانه های ارزان تر احتمالا باعث کاهش جوانه زنی و ناامیدی خواهند شد.

Fescues و Endophytes

Fescues در میان علف های هرز کمیاب است که قادر به میزانی اندوفیت هستند. Endophytes در گیاهان یک نوع قارچ است که با گیاه همزیستی دارد.

اندوفیت ها به چمن آسیب نمی رسانند: در واقع، حضور آنها برای سلامتی چمن سودمند است. حضور اندوفیت ها باعث می شود که چمن بتواند به عنوان استرس هایی مانند گرما و خشکسالی مقاومت کند و عنصری از مقاومت حشرات و پستانداران را فراهم کند. Endophytes در بعضی موارد به طور طبیعی اتفاق می افتد، اما پس از برداشت، می توان علف های هرز را نیز کشت کرد و یک روش امن و طبیعی برای ارائه سطح دیگری از دفاع در برابر بیماری ها، آفات و سایر تنش های گیاهی است. دانه های علفی شده Endophyte باید در یک محیط خنک و خشک نگهداری شوند و یا مزایا به میزان قابل توجهی کاهش می یابد بنابراین مهم است که دانه از منبع معتبر با استفاده از تازه محصولات ذخیره شود.

سالن گرم سایه چمن

بهترین چمن گیاهان سایه ای است چمن سنت آگوستین، اما نمی تواند به عنوان دانه تهیه شود. این باید باریک یا کاشته شود. چمن Zoysia و چمن Centipede نیز گیاهان سنتی مناسب برای آب و هوای جنوبی هستند، با این حال، بیشتر شمال چمن، کمتر این گیاهان در سایه رشد می کنند. نزدیک به منطقه انتقال، و از جمله منطقه انتقال، جریمه های خوب برای تحمل سایه مناسب است.

تحت یک درخت سایه دار

اگر در تلاش برای رشد چمن در زیر درخت ، به یاد داشته باشید که چمن تازه، نه تنها در نور خورشید وجود ندارد، بلکه در رقابت مستقیم با درختان برای آب و مواد مغذی.

اطمینان حاصل کنید که خاک مناسب برای حفظ چمن در میان ریشه های درخت است. چمن به احتمال زیاد نیاز به کمک از طریق آب اضافی و کود. همچنین می توانید درختان یا درختان را از طریق هرس کردن اجازه دهید که نور خورشید به اندازه کافی امکان پذیر است تا بتواند نفوذ به سایبان را کاهش دهد.

گاهی اوقات، دلیل اینکه چمن نمیخواهد در یک منطقه سایه رشد کند، این است که به معنای آن نیست. در هنگام برخورد با مناطق سایه ای ممکن است لازم باشد که خارج از جعبه فکر کنید. اگر چمن به نظر نمی رسد در زیر درخت رشد کند، شاید یک تخت مچاله باشد. زمین مانند pachysandra را پوشش می دهد همچنین جایگزین قابل قبول برای کاشت علف را نیز می دهد. سالیانه های دوست داشتنی را می توان در زیر درختان کاشت و یا نابود کرد و کاملا طبیعی بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.