تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

آیا گلاب خاصیت آنتی ویروس دارد؟

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید

دکتر حمید شریفی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان پیشتر با اشاره به اینکه  پیک اپیدمی ویروس کرونا بستگی به رفتار مردم دارد، گفت: اگر مردم اصول بهداشتی را رعایت کنند و کاهش تماس‌های اجتماعی را شاهد باشیم می‌توان گفت که پیک اپیدمی به سرعت پایان خواهد یافت، اما اگر مردم مسایل بهداشتی را رعایت نکرده و دید و بازدیدها، حضور در محافل عمومی از جمله بازارها و مراسمات را لغو نکنند، این مشکل ادامه دار  خواهد بود.

ثابت نشده که سرکه و گلاب اثر ضدعفونی کننده  داشته باشد

شریفی به صورت مشخص در مورد اینکه آیا گلاب خاصیت ضدعفونی دارد یا خیر گفته بود: در هیچ مقاله علمی ثابت نشده که سرکه و گلاب اثر ضدعفونی کننده برای این ویروس داشته باشند لذا بهتر است از محلول‌ وایتکس و الکل برای ضدعفونی کردن و گندزدایی سطوح استفاده شود.

همچنین این اپیدمیولوژیست ادامه داد: محلول کلیندامایسین برای ضدعفونی‌کنند سطوح مناسب نیست زیرا این محلول ضد باکتری است و هیچ اثری روی ویروس کرونا ندارد و اصلا استفاده از این محلول برای ضدعفونی دست‌ها و سطوح توصیه نمی‌شود.

گفتنی است پیشتر برخی رسانه ها مدعی شدند کلاهبرداران با ترکیب کردن آب و گلاب محلولی را تولید می کنند که به عنوان ضدعفونی کننده در بازار توزیع می شود؛ اتفاقی سودجویانه که دستگاه های نظارتی و مقام های قضایی در صورت مشاهده با آن برخورد می کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.