تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

آیا رنگ مو باعث ریزش مو میشود؟

اگر بعد از رنگ کردن موهایتان متوجه ریزش مو شدید ، ممکن است به رنگ مو آلرژی داشته باشید. رنگ مو حاوی عنصری به نام پارا-فنیلندیامین است که به علت واکنش شدید آلرژیک به این ماده شیمیایی، استفاده از آن در فرانسه، سوئد و آلمان ممنوع شده است که در صورت ایجاد ریزش مو، سوزش یا خارش ده روز پس از استفاده از رنگ مو، استفاده از آن را متوقف کنید و برای آلرژی به رنگ آزمایش دهید.

رنگ کردن مو رشد موها را مهار نمی کند، اما ممکن است باعث ریزش مو شود و موهای زیر پوستی ای که هنوز ظاهر نشده اند، ممکن نیست که با رنگ کردن مو آسیب بینند و به همین دلیل رنگ مو اساسا نمی تواند باعث مهار رشد مو شود، اما ریزش مو می تواند با رنگ کردن مو افزایش یابد.

آسیبات جدی رنگ مو و ریزش مو

اول اینکه ، دستکاری ساقه ی مو به عنوان بخشی از شانه کردن و رنگ کردن مو ، می تواند تلوژن موها را کاهش دهد و موجب افزایش ریزش مو شود.

دوم، رنگ کردن مو که شامل آمونیاک و پراکسید هیدروژن است ، همچنین موجب کاهش تلوژن مو می شود .

سوم، رنگ مو می تواند به طور فیزیکی باعث تضعیف ساقه ی مو و افزایش ریزش مویِ ناشی از شکنندگی شود.

رنگ کردن موی کسانی که موهای خود را از رنگ تیره ی طبیعی اش ، بلوند می کنند باعث در هم گسیختن مو که در نتیجه ی پروکسید شدن مو است میشود.

اگر رنگِ مو از رنگِ خیلی تیره به رنگ خیلی روشن تغییر کند باعث شکنندگی مو تا جایی که مو رشد کرده است و در نتیجه ریزش مو می شود.

رفتار مناسب با مو بسیار آسان است ، نباید برای مدت طولانی مو های خود را خیلی روشن کنید و بهتر است از طیف رنگ های تیره تر استفاده کنید.

حرف آخر :نه تنها رنگ مو بلکه تمام لوازم آرایشی و بهداشتی مصرف خود را از فروشگاههای آنلاین یا ..معتبر و از برندهای شناخته شده خریداری کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.