مقامات بهداشت لندن خود را برای دریافت محموله واکسن کووید۱۹ در هفته آینده آماده کرده اند. قرار است واکسن کرونای بالقوه دانشگاه آکسفورد به پزشکان و پرستاران تزریق شود. به یکی از بیمارستان‌های لندن اطلاع داده شده تا برای دریافت نخستین محموله‌های واکسن کووید ۱۹ توسعه یافته در دانشگاه آکسفورد از ۲ نوامبر (۱۲ آبان ماه جاری) آماده باشند.

طبق اخبار موجود به زودی با چراغ سبز دولت انگلیس، پزشکان و پرستاران خط مقدم درمان این بیمارستان در مقابل کووید ۱۹ واکسینه می‌شوند.

واکسن کووید ۱۹ بالقوه دانشگاه آکسفورد با همکاری شرکت آسترازنکا توسعه یافته و هنوز در مرحله آزمایش بالینی است. این در حالی است که به نوشته روزنامه سان آزمایش‌های بالینی در دیگر بیمارستان‌های مشهور لندن متوقف شده و همچنین تمام منابع برای آماده سازی واکسیناسیون هزاران پزشک، پرستار و کارمندان خط مقدم درمان اختصاص یافته است.

البته همچنان نگرانی‌هایی درباره اعتراضات ضد واکسیناسیون وجود دارد و به همین دلیل بیمارستان مذکور تصمیم دارد اقدامات امنیتی بیشتری را اتخاذ کند. به گفته یک منبع آگاه نگرانی‌های امنیتی به حدی است که حتی از نیروهای پلیس و ارتش نیز کمک گرفته شده است.