تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

بهترین زمان برای چربی سوزی و لاغری چه موقع است ؟

لاغری با ورزش سریعتر اتفاق می افتد ولی برای این که نتیجه ی بهتری از حرکات ورزشی بگیرید باید بدانید که بدن در چه ساعاتی از روز بهتر کالری می سوزاند. بسیاری از اشخاص اصرار دارند نخستین کاری که باید صبح هنگام انجام داد، ورزش کردن است زیرا اعتقاد دارند که ورزش صبحگاهی در کاهش وزن بسیار مؤثر است.
برخی دیگر اعتقاد دارند که عرق حاصل از ورزش باید پیش از خواب باشد. بدین ترتیب نمی توان زمان دقیقی را برای این مسئله تعیین کرد.
در ساعتهای نخستین صبح، سطح قند خونِ بدن کم تر از حد طبیعی است؛ همین سبب می شود که بدنتان برای تأمین انرژی موقع انجام تمرین های ورزشی، به دنبال منبع های دیگری باشد. در همین زمان است که سلول های چربی تبدیل به سوخت برای تمرین های ورزشی خواهد شد.
نکته دیگر این است که ابتدای صبح سطح کورتیزول خون( سرعت دهنده چربی سوزی) بیش از ساعتهای دیگر است؛ در نتیجه میتوانید توقع چربی سوزیِ بیشتری از بدنتان داشته باشید.
در یک تحقیق که به تازگی در روزنامه The New York Times به چاپ رسید، پیشنهاد می کند که ورزش در صبح پیش از خوردن صبحانه به سرعت کاهش وزن کمک می کند و سطح انرژی دردسترس بدن را در طول روز برای چربی سوزی ارتقاء می دهد.
یکی از دلایلی که سبب می شود ورزش در صبح زود منجر به کاهش وزن یا حتی ثبات وزن شود این است که بدن را مجبور به استفاده از ذخایر چربی بعنوان منبع انرژی دردسترس می کند که این امر خود سبب سوزاندن انرژی به دست آمده از غذاهایی می شود که جدیدا مصرف نموده اید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.