تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

بعد از ورزش چه چیزهایی بخوریم؟

اهمیت غذا بعد از ورزش
زمانی که ورزش می کنید، گلیکوژن بعنوان یک منبع انرژی در عضلات مصرف می شود. با انقباض مکرر عضلات فیبرهای تشکیل دهنده آن، دچار سایش و استهلاک می شود. به همین علت است که در انجام حرکت های سنگین عضلات شما حس خستگی و احتیاج به استراحت دارند. بدن شما به گونه خودکارعلایمی برای خوردن ماده های مغذی و تأمین دوباره انرژی به شما می دهد. به همین علت است که غذا بعد از ورزش انرژی از دست رفته را برای انجام حرکات ورزشی بعدی تأمین کنید.
تغذیه بعد از ورزش باید چطور باشد؟
بعد از تمام شدن ورزش زمان سوخت گیری است؛ ولی نه آن سوخت گیری که شما فکرش را می کنید! که در یخچال را باز کنید و به بهانه این که ورزش کرده اید هرچه هست متعلق به شما باشد!
چه مدت پس از پایان ورزش باید غذا بخورم؟
خیلی ها فکر می کنند برای این که وزن کم کنند باید پس از ورزش هم تا ساعت ها چیزی نخورند و گرسنگی بکشند تا لاغر شوند، ولی حقیقت چیز دیگری است. لازم است که به فاصله کمی بعد از پایان ورزش غذا بخورید. اما این به این معنی نیست که تا دمبل ها را زمین گذاشتید، فوری سراغ کیف غذا یا اشپزخانه بروید…! بلکه درصورتی که عرض نیم ساعت یا یک ساعت بعد از ورزش غذا بخورید، خیلی خوب است.مایعات
مایعات بنوشید؛ ولی در این جا مایعاتی که دارای کربوهیدرات های ساده هم باشند. مانند آب پرتقال و آبمیوه های دیگر؛ یعنی مایعاتی که علاوه بر آب حاوی کربوهیدرات ها و الکترولیت هایی مثل سدیم و پتاسیم هم باشند.
کربوهیدرات
شما با ورزش کردن میزان زیادی کربوهیدرات سوزانده اید؛ یعنی همان سوخت اصلی عضلات؛ ولی توجه داشته باشید ۲۰ تا ۶۰ دقیقه بعد از ورزش بهترین و مهم ترین زمان برای سوخت گیری کربوهیدراتی است. در این موقع عضلات با سرعت زیادی کربوهیدرات های خورده شده را جذب می کنند و عضله سازی انجام می شود.
میوه هایی که فروکتوز پایین دارند مثل لیمو ترش، لیمو شیرین، زردآلو، آلو، طالبی، تمشک (مصرف میوه هایی که فروکتوز بالا دارند مثل سیب و هندوانه و هلو را کاهش دهید)
بعضی کربوهیدراتها عبارتند از:
– کینوا
– برنج قهوه ای
– اجیل
– نان گندم کامل
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.