تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

امامزاده عبدالله کجاست ؟

امامزاده عبدالله

امامزاده عبدالله از نوادگان امام موسی کاظم علیه السلام بوده و دارای کرامات زیادی است. آستان مبارک امامزاده عبدالله (علیه السلام) یکی ازمشهورترین امامزادگان استان به شمارمی آید. زیارتگاه این امامزاده در شهرستان آمل قرار دارد و سالانه پذیرای گردشگران بسیاری است.
آستان مبارک امامزاده عبدالله (علیه السلام) یکی ازمشهورترین امامزادگان استان به شمارمی آید. هنگامی که در جادهٔ هراز به سوی آمل می‌روید، پنج کیلومتر مانده به آمل، جاده‌ای از راه اصلی جدا می‌شود که از میان جنگل‌های انبوه، به آرامگاه امامزاده عبدالله در روستای اسکومحله می‌رسد.
تخریب بنای قدیمی امامزاده عبدالله
بنای قدیمی امامزاده عبدالله که درسالهای ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۰ نوسازی شده بود درسال ۱۳۸۹ تخریب گردید و بنای نوساز و با عظمت کنونی به جای آن‌ساخته شد. معماری بنای قدیمی امامزاده عبدالله که به زمان پهلوی و به دست ملکه فرح پهلوی برمی‌گشت که به دلیل کلیسایی بودن شکل مقبره از بین رفت و اعتراضات زیادی را در پی داشت و جای آن طرح جامع امامزاده که بزرگترین طرح امامزاده‌ای در شمال ایران است جایگزین بقعه قبلی شد.

معماری زیارتگاه امامزاده عبدالله

در صحن بنای امامزاده ضریحی از طلا و نقره به طول۴۶۳سانتى‌متر، عرض ۳۷۵سانتى‌متر، و ارتفاع۲۷۵سانتى‌‌متر، کار هنرمندان اصفهان کار گذاشته شده‌است. این بقعه دارای محوطه ای به وسعت تقریبی ۲۰ هکتارمی باشد. از آثارقدیمی آستانه امامزاده عبدالله، حوض شفا، مرقد بی‌بی فاطمه و سقاخانه آن است.

امکانات رفاهی امامزاده عبدالله برای زائران

اطراف آستانه زائرسراهای متعدد ازجمله ۲۱۰ زائرسرا و۴۱ باب سوئیت زائر، بازارچه، امکانات رفاهی، بانک، نانوایی، گرمابه عمومی وخصوصی ، مخابرات، نیروی انتظامی، پست، سالن چلوکبابی، کشتارگاه، پارکینگ، پارک و شهربازی با چشم اندازی زیبا از جنگل و کوهستان جهت استفاده زائرین محترم که همه ساله خیل زائرین، مسافرین و گردشگران زیادی از سراسرمیهن اسلامی و خارج از کشوررا پذیر است می باشد.

نشانی:
استان مازندران، بخش مرکزی شهرستان آمل، دهستان بالاخیابان لتکوه، فاصله۱۴ کیلومتری آمل مسیر بزرگراه هراز، روستای اسکوه محله
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.