تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

آنچه در مورد تور کیش باید بدانیم

تور کیش:
تور مسافرتی کیش یکی از بهترین انتخاب ها برای مسافرت بوده و می تواند خاطره های ماندگاری را برای شما به همراه داشته باشد. کیش، جزیره زیبای استان هرمزگان و نگین خلیج فارس با جاذبه های متنوع تفریحی و گردشگری خود، گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به سمت خود می کشاند و بهترین گزینه برای یک سفر کوتاه مدت، اما هیجان انگیز می باشد. اگر برای تفریح، خرید و بازدید از جاذبه های طبیعی قصد سفر دارید، تور کیش گزینه مناسبی برای شما خواهد بود و بهترین زمان مناسب برای سفر به کیش اواخر دی ماه تا فرودین و اردیبهشت است چرا که هوای بسیار مطبوع و ملایمی دارد.
سفر به کیش با تورهای مسافرتی:
تورهای کیش به معنای کامل تور نیستند و فقط رزرو بلیط هواپیما و هتل را برای شما انجام می دهند. البته ممکن است بسته به هتل تان خدماتی مثل ترانسفر از فرودگاه-تخفیف برخی مراکز توریستی و غیره هم به این لیست اضافه شود. با این وجود معمولا تور می صرفد، چون اگر بخواهید همان هتل ها را خودتان رزرو کنید، با هزینه بلیط هواپیما برایتان گرانتر در می آید. البته در صورتیکه دوست داشته باشید، میتوانید خودتان با هواپیما یا با خودروی شخصی (با کشتی از طریق بندر لنگه ) به جزیره بروید و بعد در آنجا از یکی از بومیها (در منطقه مسکونی کیش موسوم به محله عربها) خانه کرایه کنید. این روش ممکن است ارزانتر از سفر با تور تمام شود، مخصوصا اگر بخواهید بیش از سه شب اقامت کنید (تور کیش معمولا دو شبه و سه شبه هستند) اما برای کیش اولی ها! توصیه میکنیم که با تور به کیش سفر کنند.
در مورد انتخاب تور کیش به این نکات توجه کنید:
-فقط مواردی که در قرار داد نوشته می شود در تعهد تور است، قول شفاهی هیچ ارزشی ندارد. -قبل از اینکه سریع قرارداد را ببندید، در مورد هتلتان اطلاعاتی داشته باشید، اینکه هتلتان کجاست (بهتر است نزدیک به مراکز توریستی باشد) کیفیت غذایش چطور است؟ خدمات جانبی و هزینه این خدمات را هم بدانید. -به ساعت پرواز از کیش و هماهنگی آن با ساعت تحویل اتاق هتلتان توجه کنید، ممکن است پرواز شما عصر یا شب باشد، در این حالت اکثر هتل ها هزینه اقامت مازاد ( بعد از ساعت دو بعد از ظهر) را از شما دریافت خواهند کرد، پس بهتر است ساعت پروازتان با ساعت تحویل اتاق هماهنگ باشد یا خود را برای پرداخت هزینه شارژ اضافی آماده کنید. – هزینه تور کیش بر اساس هتلی که انتخاب کرده اید تغییر خواهد کرد، برای هتلی پول بیشتر بپردازید که ارزشش را داشته باشد. – هزینه تور کیش در ایام مختلف سال تغییر می کند، مثلا در ایام نوروز چنان گران میشود که بهتر است به یک سفر خارجی بروید، در ماههای اردیبهشت تا اواخر تابستان معمولا هزینه ها ارزانتر هستند. انتخاب ماههای تابستان برای سفر این مزیت را هم دارد که ایام جشنواره است و قیمت بیشتر خدمات و اجناس کمتر از بقیه زمانهای سال است. دانستنیهای بسیار مهم جزیره کیش : معمولا قبل از سفر برای هر مسافری پرسش هایی پیش می آید که دانستن پاسخ آنها در مطلوب کردن سفر بیشتر کمک می کند. درباره سفر به کیش نیز سوالاتی وجود دارد که در این در اینجا پاسخ بعضی از سوالاتتان را دریافت خواهید کرد. مزایایی سفر با تور کیش: سفر به جزیره کیش از طریق تور معمولا بهتر است و هزینه کمتری نسبت به سفر شخصی دارد.
خدمات تور کیش:
تور مسافرتی کیش معمولا شامل بلیت رفت و برگشت، استقبال فرودگاهی و اقامت هتل به همراه صبحانه است. ارائه خدمات گردشگری هزینه جداگانه دارد اما بعضی از تورها تخفیف مراکز دیدنی، گشت جزیره، رستوران ها، پارک دلفین ها و … را همراه تور کیش ارائه می کنند. در بعضی از تورها وعده غذایی ناهار و شام نیز ارائه می شود. هزینه تور کیش هم در ایام مختلف سال متفاوت است.
توصیه های قبل از سفر به کیش
فهرستی از وسایل مورد نیاز خود را تهیه و بر اساس آن وسایل خود را جمع آوری کنید. همینطور به حداکثر وزن مجاز بار برای هر نفر در بلیت خود دقت کنید. – توصیه می شود سبک سفر کنید. – برای اینکه از سفر خود بیشترین استفاده را ببرید پیش از سفر به کیش فهرستی از مکان های تفریحی و دیدنی و بازارهای کیش که مایل هستید در طول سفر از آنها بازدید کنید را تهیه کنید. – برای روزهای سفر خود برنامه ریزی کلی کنید. – همراه داشتن نقشه کیش می تواند برایتان مفید باشد. – برآوردی از هزینه های تفریحی داشته باشید. – نگاهی به تلفن های ضروری، داروخانه ها و درمانگاه های کیش بیندازید. شاید در مواقع ضروری لازم شود. – طوری زمانبندی کنید که تا دو ساعت و نیم پیش از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید. – پیش از حرکت به سمت فرودگاه از به همراه داشتن همه مدارک تور کیش از جمله بلیت، شناسنامه، کارت ملی و واچر هتل اطمینان حاصل کنید. دقت داشته باشید ارائه شناسنامه برای تحویل اتاق در تمام هتل های کیش ضروری است. – اگر باید ساکتان را به قسمت تحویل بار بدهید، حتما مدارک و وسایل قیمتی خود را در کیف دستی یا کوله پشتی به همراه داشته باشید. – به موقع برای تحویل بار و گرفتن کارت پرواز اقدام کنید و برای انجام سایر مراحل مانند بازرسی و … با آرامش کامل با پرسنل فرودگاه همکاری کنید. / هنگام رسیدن به فرود گاه کیش:
ابتدا بار خود را تحویل بگیرید. پس از آن به سمت خروجی فرودگاه کیش هدایت می شوید. در انتهای راهرو نمایندگان هتل منتظر مسافران هستند تا آنها را به هتل برسانند. نماینده هتل خود را پیدا و خود را به ایشان معرفی کنید تا راهنمایی تان کند. چنانچه نماینده هتل شما در فرودگاه حاضر نبود می توانید با هتل مربوطه تماس بگیرید یا از تاکسی برای رفتن به هتل استفاده کنید. راهنمایی انتخاب هتل در کیش:
پس از دریافت قیمت تورهای کیش از آژانس‌های مسافرتی می‌توانید با توجه به خدمات هتل‌ها مانند امکاناتی که دارند و یا عکس‌هایی که هتل‌ها در سایت‌های‌شان می‌گذارند هتل مورد نظر خود را انتخاب کنید. حتما به ساعت پرواز برگشت از کیش و هماهنگی آن با ساعت تحویل اتاق هتل‌تان هم توجه کنید. ممکن است پرواز شما عصر یا شب باشد، در این حالت یا باید برنامه‌ای برای بعداز ظهر خود درنظر بگیرید یا هزینه اقامت مازاد (بعد از ساعت ۱۲ ظهر) را هتل از شما دریافت خواهد کرد.
بهترین زمان برای استفاده از تور کیش
بهترین زمان از نظر آب و هوا برای سفر به جزیره کیش از اوایل دی‌ماه تا اواخر ماه‌اردیبهشت است. جزیره کیش در این ماه‌ها هوایی بسیار لطیف و دوست داشتنی دارد. از اواخر خرداد تا شهریور‌ماه هوای جزیره کیش بسیار گرم و مرطوب است.
جاذبه های گردشگری کیش
اسکله تفریحی کیش بهترین مکان دیدنی کیش
اسکله تفریحی جز بهترین جاهای دیدنی کیش است .این اسکله در ساحل جزیره قرار گرفته است که دارای عرشه ای چوبی و زیبا است و شما را به سمت آبهای نیلگون خلیج فارس هدایت می کند. این مکان یکی از بهترین مناطق مناسب برای پیاده روی و گردش در جزیره کیش می باشد. این اسکله تفریحی توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است و طول آن به ۴۳۷ متر می رسد
ساحل مرجان کیش
یکی دیگر از مکان گردشگری کیش ساحل مرجان است. اغلب مسافران و گردشگران جزیره کیش وقت بسیاری از خود را در کنار ساحل مرجان جزیره کیش می گذرانند و از منظره های زیبای کیش و ساحل مرجانی لذت می برند. آلاچیق ها و محوطه سازی جذاب این پارک ساحلی فرصت خوبی را برای بازدید کنندگان بوجود آورده و در طول اقامت خود در جزیره کیش از این منطقه که دارای ساحلی بسیار زلال و شفاف می باشد دیدن می کنند. تماشای طلوع آفتاب از این پارک ساحلی خاطره‌ای فراموش نشدنی برای شما رقم خواهد زد. در ساحل مرجان آلاچیق ها به صورت پراکنده وجود دارد و شما می توانید از آنها استفاده کنید.
پارک شهر جزیره کیش
از دیگر جاذبه ها و جاهای دیدنی کیش، پارک شهر جزیره کیش است. پارک شهر کیش از مکان های دیگر برای پر کردن اوقات فراغت گردشگران و مسافران جزیره کیش می باشد. در این پارک علاوه بر فضاهای سبز، دریاچه مصنوعی، فضای ورزش و تندرستی، پیست دوچرخه سواری و اسکیت، آب نما و میدان گل، فضا سازی مناسبی برای استفاده معلولان نیز صورت گرفته است. نیمی از پارک شهر فضای سبز می باشد که دارای انواع گونه های گیاهی سازگار با آب و هوای کیش است و دیواره های کناری پارک نیز با بهره گیری از نقاشی هنرمندان کیش تزیین شده است. در این پارک همانند بیشتر پارک های دیگر کیش آلاچیق هایی برای استراحت و اسکان خانواده ها تعبیه شده تا در مدت حضور و گردشگری در پارک از فضاهای ایجاد شده بهترین استفاده را ببرند. همچنین دریاچه این پارک دارای تعدادی قایق های پدالی است که گردشگران می توانند از آنها استفاده کنند.
کشتی یونانی از دیگر جاذبه های کیش
کشتی یونانی یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش است. بر اساس اطلاعات به دست آمده و موجود این کشتی متعلق به کشور یونان می باشد و نام آن کولااف است. این کشتی یونانی در سال ۱۳۲۲ توسط شرکت ویلیام هامیلتون با وزنی در حدود ۷ هزار تن و به طول ۱۳۶ متر در بندر گلاسکو اسکاتلند ساخته شده بود. اطلاعات به دست آمده دلیل به گل نشستن این کشتی را مه آلود بودن هوا و نبودن فانوس دریایی دانسته اند. یونانی ها تلاشهای بسیار برای درآوردن این کشتی از گل انجام دادند و در آخر چون نتوانستند آن را بیرون بکشند آن را تخلیه و به آتش کشیدند.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.