تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

فواید و خواص تخم کتان چیست؟

۱- یکی از فواید فوق العاده تخم کتان این است که دارای مقدار زیادی آب لزج است. این ماده ژل مانند تشکیل دهنده فیبر به صورت محلول در آب است و دارای خواص باور نکردنی در دستگاه روده است. این ماده می تواند غذا را در معده نگه داشته و آن را سریع در روده کوچک تخلیه کند که می تواند جذب مواد مغذی را افزایش دهد.
۲- تخم کتان میتواند باعث کاهش کلسترول خون و همچنین پائین امدن قند خون گردد. فیبر محلول موجود در تخم کتان میتواند باعث کاهش کلسترول گردد و از افزایش پلاک در خون جلوگیری کند و در نتیجه از تنگ شدن دیواره عروق خونی که میتواند منجر به افزایش فشار خون و در پایان سکته و حملات قلبی گردد، جلوگیری و پیش‌گیری نماید. فیبر موجود در تخم کتان همچنین میتواند از افزایش قند خون در بیماران دیابتی جلوگیری کند.
۳- حتماً تا به حال از فواید روغن ماهی و چربی های امگا۳ برای سلامتی بسیار شنیده اید. روغن ماهی حاوی EPA و DHA است. این دو نوع چربی امگا۳ برای تندرستی بسیار مفیدند. هرچند بذر کتان این دو نوع چربی امگا۳ را ندارد، ولی حاوی آلفا لینولنیک اسید( ALA) است که نوع دیگری از چربی های امگا۳ است. و همچنین از پوکی استخوان و تحلیل رفتن بافت استخوانی جلوگیری میکند.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.