تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

فواید تخم کتان بر سندرم تخمدان پلی کیستیک چیست؟

مطالعات اخیر درباره تاثیر بذرکتان بر سندرم تخمدان پلی کیستیک، مانند یک مطالعه بالینی که در دانشگاه دوک انجام شده است، دریافتند که مکمل های روزانه بذر کتان می توانند باعث کاهش میزان تستوسترون در بیماران مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک تا حد ۸۹ درصد شود. این کاهش دو تا چهار برابر بیشتر از مکمل های غذایی دیگر است.
در این مطالعه خاص، پزشک به یک بیمار مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک روزانه ۳۰ گرم از دانه کتان را برای مدت چهارماه تجویز کرد. با مقایسه قبل و بعد از آزمایش، مطالعه کاهش معنی داری در آندروژن، تستوسترون و پرمویی مو در زنان یا هیرسوتیسم را گزارش کرد. در طول مطالعه بیمار ۱کیلو از دست داد و میزان سطح انسولین بدنش نیز افزایش یافت.
بهترین راه برای شروع مبارزه با تخمدان پلی کیستیک رژیم غذایی است. در این بین بهترین، ساده ترین، ارزان ترین و مفید ترین مکمل برای این مقصود، دانه های کتان است. فیبرها، امگا ۳، اسیدهای آمینه و لیگنان های آن می توانند به خوبی برای متعادل شدن دوباره بدن کار کنند.
برای این کار می توانید پودر آن را به سالاد اضافه کنید یا این که آن را با سوپ مخلوط کنید. همچنین می توانید با پاشیدن، آن را به دستورهای غذایی اضافه کنید. یا این که آن را به آبمیوه ها و یا اسموتی های خود اضافه کنید.

مشابه

  • https://tarikhema org/info/93290/فواید-تخم-کتان-بر-سندرم-تخمدان-پلی-کیست/
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.