از دست دادن وزن یک روند آهسته و کند است، اما در زمستان این کار خسته کننده تر هم می شود. کمبود نور خورشید در فصل سرما بر خلق و خوی و همچنین سلامتی ما تاثیر می گذارد که به دلیل آن افراد در نهایت اغلب وزن اضافه می کنند.
هنگامی که بر خلاف جریان آب حرکت می کنید باید بیشتر تلاش کنید و این چیزی است که در زمستان ها اتفاق می افتد. به گزارش ایندیاتایمز، افرادی که سعی در کاهش وزن دارند باید از افزایش وزن در زمستان جلوگیری و برای لاغر شدن بیشتر تلاش کنند، اما یک ویتامین وجود دارد که می تواند کل روند کاهش وزن در زمستان را برای شما بسیار آسان کند پس دریافت ویتامین A خود را افزایش دهید.

اهمیت ویتامین A

ویتامین A ماده مغذی محلول در چربی است که از آن به عنوان رتینول نیز یاد می شود. این ویتامین از دو منبع حیوانی و گیاهی حاصل می شود. ماده ای که از حیوانات گرفته شده رتینوئیدهای محلول در چربی اشباع نامیده می شود و در صنعت زیبایی بسیار مشهور است و آن دیگری پروویتامین A یا کاروتنوئید نام دارد.
ویتامین A یک ماده مغذی مهم است که برای حمایت از بینایی چشم، پوست درخشان، موهای مجلل و تقویت سیستم ایمنی بدن مورد نیاز است.

ارتباط بین ویتامین A و کاهش وزن

فواید ویتامین A فقط به سلامت پوست و مو محدود نمی شود بلکه نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد این ویتامین می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند به ویژه هنگامی که هوا سردتر می شود.
مطالعه منتشر شده در مجله علمی متابولیسم مولکولی نشان داد ویتامین A فرآیند چربی سوزی معروف به قهوه ای شدن را تحریک می کند. از قهوه ای شدن به عنوان تبدیل بافت چربی سفید به بافت چربی قهوه ای یاد می شود. این چربی قهوه ای ۱۰ درصد از کل چربی بدن را تشکیل می دهد و به سوزاندن کالری و تولید انرژی کمک می کند.
بر اساس نتایج مطالعه دیگری که در مجله نیچر منتشر شده است این نوع چربی می تواند به درمان چاقی و دیابت نوع ۲ نیز کمک کند. یافته ها نشان می دهد چربی قهوه ای می تواند به بدن کمک کند تا اسیدهای آمینه با زنجیره شاخه ای (BCAA) را از خون فیلتر کرده و از بدن خارج کند. این اسیدهای آمینه در صورت وجود مقدار زیاد می توانند خطر ابتلا به دیابت و چاقی را افزایش دهند.

مطالعه درباره ویتامین A

در مطالعه آزمایشگاهی انجام شده روی موش ها مشاهده شد قرار گرفتن در معرض هوای سرد باعث توزیع مجدد ویتامین A از کبد به سمت بافت چربی می شود که این منجر به قهوه ای شدن و افزایش روند چربی سوزی می شود.

غذاهای غنی از ویتامین A

بنابراین اگر می خواهید چند کیلوگرم وزن در زمستان ها کم کنید، غذاهای غنی از ویتامین A در رژیم غذایی خود اضافه کنید. ویتامین A به دو صورت مکمل و طبیعی در دسترس است سعی کنید مقدار بیشتری از این ویتامین را از محصولات طبیعی دریافت کنید. جگر، ماهی، غلات غنی شده، هویج، کلم بروکلی، سیب زمینی شیرین و لبنیات از منابع اصلی ویتامین A هستند.
مترجم: الهه زارعی