همه ما می دانیم کووید-۱۹ ویروس بیماری عفونی دستگاه تنفسی فوقانی است که می تواند افراد را در همه گروه های سنی درگیر کند. حقیقت دیگر این است افرادی که از برخی شرایط پزشکی رنج می برند بیشتر مستعد ابتلا به این ویروس و عوارض شدید آن هستند.
از ابتدای همه گیری مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده (CDC) ما را از شرایط زمینه ای که خطر ابتلا را افزایش می دهد مطلع کرده و با اطلاعات بیشتر در مورد ویروس لیست افراد پر خطر را گسترش می دهد و بروزرسانی می کند. به تازگی CDC افرادی را که به سندرم داون مبتلا هستند را در میان بیماران بالقوه در معرض خطر کووید-۱۹ شدید اضافه کرده است.

CDC اخیرا سندرم داون را به فهرست اضافه کرده است

این موسسه فهرست شرایط و اختلالات خود را برای ابتلا به ویروس کرونا اصلاح کرده و سندرم داون را به آن اضافه کرده است. این افزودن براساس گزارشی که در Annals of Internal Medicine منتشر شده صورت گرفته و در آن به وضوح بیان شده است ویروس کرونا می تواند ۱۰ برابر بیشتر از بیماران فاقد این بیماری برای افراد مبتلا به سندرم داون کشنده باشد، بنابراین CDC به افراد مبتلا به این بیماری توصیه می کند تا با مراقبت بیشتر از خود در برابر عوامل خطر ابتلا، درمان ها و را های مراقبت از خود با پزشک مشورت کنند.

سندرم داون چیست؟

سندرم داون یک بیماری ژنتیکی است که منجر به مشکلات جسمی و رشدی خفیف تا جدی می شود. این امر زمانی ایجاد می شود که تقسیم سلولی غیر طبیعی منجر به کپی کامل یا جزئی اضافی از کروموزوم ۲۱ شود که شدت آن در افراد مختلف متفاوت است.
این یک بیماری مادام العمر است و قابل درمان نیست. با این حال، مراقبت مناسب در مراحل اولیه می تواند زندگی معنادار را برای افرادی که از این بیماری رنج می برند، تسهیل کند. افراد مبتلا به سندرم داون دارای ویژگی های جسمی خاصی مانند چشم های بادامی، گوش های کوچک، بینی صاف و پهن، زبان بیرون زده از دهان، گردن کوتاه و دست ها و پاهای کوچک هستند.
بر اساس اظهارات محققان این وضعیت با اختلال عملکرد سیستم ایمنی، نارسایی مادرزادی قلبی و آسیب شناسی ریوی همراه است همه اینها می تواند یک عامل خطر تایید نشده برای ابتلا به کووید-۱۹ شدید باشد، اما همه مبتلایان به سندرم داون هم در معرض خطر نیستند. محققان گمان می کنند تفاوت در عملکرد سیستم ایمنی ممکن است نقشی اساسی در این مورد داشته باشد. افراد مبتلا به این بیماری اختلال در تنظیم سیستم ایمنی بدن دارند و در بسیاری از موارد ابتلا به ویروس کرونا مشاهده شده واکنش تهاجمی سیستم ایمنی ممکن است در نهایت به اندام های بدن آسیب برساند.
افراد دیگری که در معرض خطر هستند
بزرگسالان در هر سنی با برخی بیماری های زمینه ای در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید ناشی از ویروس کووید-۱۹ هستند. بر اساس اظهارات CDC، افرادی که دارای این شرایط هستند بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید قرار دارند:
سرطان
بیماری مزمن کلیوی
بیماری مزمن انسدادی ریوی
بیماری های قلبی
نقص سیستم ایمنی
چاقی
بیماری سلول داسی شکل
سیگار کشیدن
دیابت نوع ۲
آسم
فشار خون بالا
شرایط نورولوژیک مانند زوال عقل
بیماری کبد

چگونه خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهیم؟

افرادی که از شرایط ذکر شده رنج می برند باید به ویژه مراقب باشند تا خطر عفونت را کاهش دهند. بهترین راه برای محافظت از خود و کمک به کاهش شیوع ویروس این است:
تعاملات خود را با افراد دیگر تا آنجا که ممکن است محدود کنید.
برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در هر بار بیرون رفتن اقدامات احتیاطی را انجام دهید.
اگر احساس بیماری کردید و فکر می کنید به ویروس کرونا مبتلا شدید لحظه ای غفلت نکنید و طی ۲۴ ساعت به پزشک مراجعه کنید.
مترجم: الهه زارعی