تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نحوه استفاده از چسب کاشی چگونه است؟

نخستین نکته دقت در انتخاب چسب سرامیک و کاشی مناسب برای فراهم کردن یک اتصال بادوام است که در این زمینه باید میزان چسب مورد نیاز برای مساحت مورد نظر، مرطوب بودن یا خشک بودن ناحیه و مواد محل نصب که ملات است یا دیوار خشک یا دال بتنی یا کاشی‌های قدیمی و … مورد بررسی قرار گیرد.
چسب کاشی بر اساس محل استفاده به چسب کاشی دیواری و چسب کاشی برای کف و بر اساس جنس به چسب انعطاف، چسب عایق آب و چسب کاشی حرارتی برای مکان‌هایی که در معرض گرمای زیاد هستند تقسیم می‌شود.
اصل بودن چسب سرامیک و کاشی را حتماً مورد بررسی قرار دهید، در غیر این صورت موجب آسیب دیدگی کاشی می‌شود. توجه به علامت استاندارد در این خصوص فراموش نشود.
توصیه‌ها و نکات مهمی توسط شرکت تولید کننده، بر روی بسته‌بندی چسب‌های کاشی و سرامیک، درج شده است که حتماً باید به آن‌ها توجه شود.
قبل از شروع کاشی کاری، دمای محیط را بررسی کنید. انجام کاشی کاری در هوای سرد و دمای پایین ممکن است باعث ایجاد مشکل شود. در این مورد استانداردهای موجود می‌تواند به شما کمک کند.
آماده سازی سطح زیر کار برای ایجاد پوشش بسیار مهم است. این سطوح و سطوح دیوارها باید از مصالح قبلی مانند بتن و گرد و غبار پاک شده و بر روی کاشی و سرامیک‌های قبلی تراش ایجاد شود (عملیات تیشه کردن) تا کاشی و سرامیک جدید با استفاده از چسب کاشی هماهنگی بهتری با آن‌ها داشته باشد و مقاومت و میزان چسبندگی افزایش یابد.
نحوه نصب کاشی‌ها بسیار اهمیت دارد. کاشی‌هایی که با شانه مستقیم کار شوند در مقابل ضربات مقاوم هستند در حالی که کاشی‌های نصب شده با حرکات دایره‌ای شانه و لقمه گذاری در اثر ضربه می‌شکنند که این روش برای کاشی‌های بزرگ موجب حبس هوا بین لایه‌های چسب کاشی و ایجاد فضای خالی در زیر کاشی و نهایتاً ترک خوردن و شکستن آن می‌شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.