تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نحوه صحیح ضربه زدن به توپ والیبال چگونه است؟

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید

۱- کشش
قبل از شروع دست و پاهای خود را به مدت ۱۰ تا ۲۰ ثانیه بکشید. این کار خطر کشیدگی عضلات و زخمی شدن در طول بازی را کاهش می دهد.
۲- حدود ۴ قدم از تور فاصله بگیرید
اگر پاهای شما بلند است و می توانید قدم های بزرگتری بردارید، کمی دورتر بایستید. اگر چپ دست هستید، ممکن است که بخواهید ضربات را از سمت راست بزنید و یا اگر راست دست باشید از سمت چپ بزنید. اگر قد بلند هستید یا می توانید بلندتر بپرید در وسط بایستید.
۳- به زننده نگاه کنید
داشتن تمرکز یکی از مهمترین نکات در والیبال است. سعی کنید تمرکز خود را حفظ کنید و به کسی که سرویس را میزند نگاه کنید. بسیاری از تیم ها برای هر قسمت از زمین والیبال یک شماره یا نام اختصاص داده اند. سعی کنید تمرکز خود را حفظ کنید و با هم تیمی های خود هماهنگ باشید.
۴- شروع رویکرد خود پس از زدن توپ
اگر شما راست دست هستید، روش شما باید این باشد که با پای چپ بلند شوید و اگر چپ دست هستید با پای راست بپرید. پاهای خود را باید با زاویه ۴۵ درجه باز کنید.
۵- آماده شدن برای پرش
همانند تصویر زانوهای خود را خم کنید و همچنین دست های خود را در پشت خود قرار دهید.
۶- پریدن درست قبل از رسیدن توپ
به خاطر داشته باشید که شما برای ضربه زدن به توپ باید به سمت جلو بپرید که اینکار کمی دشوار است. شما می خواهید با توپی ارتباط داشته باشید که در آن زمان در بالای سر شما نیست. چشمان خود را بر روی توپ متمرکز کنید و خود را به بالا پرتاب کنید. سعی کنید برای اینکه قدرت بیشتری داشته باشید به کمر خود کمی قوس بدهید.
۷- آماده شدن برای ضربه زدن به توپ
همانطور که شما در هوا هستید، با دستان خود به سمت توپ اشاره کنید به طوری که دستان شما در پشت سر شما و نزدیک گوشتان باشد( مانند حالتی که دارید با تیر و کمان نشانه گیری می کنید).
۸- ضربه به توپ
با پاشنه دست خود به نیمه بالایی توپ ضربه بزنید. برای داشتن حداکثر تاثیر کف دست خود را باز نگه دارید. به یاد داشته باشید که زمانیکه به توپ ضربه می زنید باید توپ جلو سرتان باشد نه بالای آن.
۹- ضربه محکم
برای جهت دادن به توپ مچ دست خود را رو به پایین بگیرید و آن را به طرفی که می خواهید توپ پرتاب شود بچرخانید. مراقب باشید که توپ در دستان شما متوقف نشود و یا آن را حمل نکنید چون این کار خطا است.
۱۰- دنبال کردن
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.