تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نحوه صحیح طناب زدن چگونه است؟

بایستید و طناب را در دست بگیرید
هر کدام از دسته های طناب را با یکی از دست هایتان بگیرید. مچ دست ها باید در زاویه ۴۵ درجه قرار بگیرد. دست و ساعدتان را ۳۰ سانتیمتر از بدنتان فاصله دهید؛ این کار سبب میشود تا فضای کافی برای پریدن داخل طناب داشته باشید.
پایتان را روبه روی طناب بگذارید
طناب باید در وضعیت ایستاده پشت پایِ شما بیفتد و پاهایتان دقیقاً در وسط آن قرار بگیرد.
از مچ دست برای تاب دادن طناب استفاده کنید
یکی از نکات مهم موقع طناب زدن این است که برای تاب دادنِ طناب نیازی نیست که دست هایتان را تکان دهید، بلکه تنها کافی است مچ دست های خود را بچرخانید. تلاش کنید که حرکت، به مچ دست هایتان محدود شود.
زمانی که طناب جلوی پایتان رسید از روی آن بپرید
هنگامی که که طناب را یک دور از بالای سرتان رد کردید و جلوی پایتان قرار گرفت، پاشنه پا را بلند کرده و روی پنجه بپرید تا طناب از زیر پایتان رد شود. تلاش کنید انجام حرکتِ پریدن، به مچ پایتان محدود شود و اصلا زانوها را موقع پرش خم نکنید، زیرا این کار، طناب زدن را برایتان دشوارتر خواهد کرد.
سرعت مناسب با توان خود را پیدا کنید
اگر به تازگی تصمیم گرفته اید که طناب زدن را آغاز کنید، در اول بهتر است به آرامی این تمرین را شروع کنید تا پریدن از روی آن برایتان دشوار نباشد. در این تمرین، طناب زدن در دو حرکت انجام می گیرد، توجه داشته باشید که در زمان تمرین، کمرتان را صاف نگه دارید و مستقیم به روبرو نگاه کنید تا اجازه ندهید ریتم تمرینتان برهم بخورد.
چنانچه بخواهید دائماً به حرکت پاهایتان نگاه کنید، تعادلتان برهم ریخته و از ادامه تمرین باز خواهید ماند. هر موقع حرفه ای تر شدید، میتوانید سرعت چرخاندنِ طناب را بیش تر کنید و تنها با یک حرکت از روی طناب رد شوید. با بالارفتن سطح مهارتتان بهتر است به دنبال ثبت رکورد خود باشید و ببینید چه مدت زمانی را میتوانید بدون اشتباه طناب بزنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.