تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نحوه صحیح شارژ گوشی چگونه است؟

شارژ باتری را بین ۳۰ تا ۸۰ درصد نگه‌دارید
یکی از افسانه‌های پرطرفدار مربوط به شارژ باتری از این قرار است که گفته می‌شود برای پاک کردن «حافظه‌ی باتری»، ابتدا باید شارژ آن کاملا خالی شود و سپس برای شارژ به برق وصل شود. این موضوع که برای دوران باتری‌های اسیدی صدق می‌کرد، ارتباطی به باتری‌های لیتیوم یونی امروزی ندارد و در ضمن چنین روشی برای شارژ باتری‌های مدرن اصلا توصیه نمی‌شود.
در همین زمینه، کارشناسان توصیه می‌کنند که برای شارژ باتری گجت خود از روش شارژ جزئی بهره ببرید که منجر به افزایش عمر آن هم می‌شود. با توجه به مباحث مربوط به ولتاژ و تأثیر آن بر عمر باتری، گفته می‌شود همواره شارژ باتری را بین ۳۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید زیرا چنین کاری تأثیر زیادی در افزایش عمر باتری دارد. روی هم رفته، به جای اینکه با یک‌بار شارژ انرژی باتری را به ۱۰۰ درصد برسانید، بهتر است با بهره‌گیری از شارژهای جزئی همواره شارژ باتری را در حوالی ۳۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید.
از شارژ کردن طولانی‌مدت باتری خودداری کنید
شارژهای شبانه یا طولانی‌مدت، یکی از عادات شایع محسوب می‌شود ولی به دلایل متعددی انجام آن توصیه نمی‌شود. اول از همه چنین کاری منجر به تشکیل ورقه‌های فلز لیتیوم در محل قطب مثبت باتری می‌شود که در طولانی مدت می‌تواند عملکرد باتری و کل سیستم را دچار اختلال کند. در ضمن باید به گرمای ایجاد شده هم اشاره کنیم که برای باتری بسیار مضر است. به‌صورت ایدئال، زمانی که شارژ باتری به ۱۰۰ درصد می‌رسد، سیستم باید فرایند شارژ را به‌طور کامل قطع کند و فقط هر از گاهی میزان شارژ را دوباره بررسی کند تا اگر میزان شارژ کاهش یافته بود، دوباره به ۱۰۰ درصد برسد. اگر هم بعد از رسیدن شارژ به ۱۰۰ درصد هنوز جریان برق روانه‌ی باتری می‌شود، این جریان باید بسیار کم و جزئی باشد.
طبق بررسی‌های انجام شده در زمینه‌ی افزایش عمر باتری، بیشتر گوشی‌ها بعد از رسیدن شارژ ۱۰۰ درصدی باز هم حدود نیم آمپر برق دریافت می‌کنند. در بیشتر موارد، خاموش کردن گوشی هم تأثیری در این فرایند ندارد و بیشتر گوشی‌ها بعد از رسیدن به شارژ کامل ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلی‌آمپر برق دریافت می‌کنند.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.