تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نحوه صحیح تعویض دنده چگونه است؟

دسته دنده را صحیح بگیریم
همان طور که در مقاله اول به آن اشاره کردیم ، گرفتن دسته دنده از اصول اولیه رانندگی حرفه است دسته دنده را به مانند شکل در دست بگیرید . دنده هایی که از شما دور است ( دنده های ۱ , ۳ و ۵ ) را با کف دست هول دهید و دنده های که نزدیک شما قرار دارند ( دنده های ۲ , ۴ , ۶ ) را با ۴ انگشت خود بکشید . همین . به این نکته توجه کنید که در هیچ شرایطی نباید کتف شما از صندلی جدا شود .
لطفا , لطفا و لطفا از روش های نا متعارف هنگام تعویض دنده استفاده نکنید و همیشه و در همه حال بخاطر داشته باشید که خودرو با کدام دنده در حال حرکت است.
در هر لحظه از وضعیت دنده خود مطلع باشیدو بدانید که با کدام دنده خودرو در حال حرکت است.شاید این مطلب ساده به نظر آید اما زمانی که شما با سرعت رانندگی می کنید تمامی این موارد حیاتی هستند.
۱-شتابگیری با دنده ۳
۲-به پیچ نزدیک شده و در نقطه ترمزگیری اقدام به شتابگیری منفی ( ترمز ) می کنیم.
۳ -دور موتور و سرعت به حدی رسیده که می توان دنده را کاهش داد. حالا پاشنه پای راست خود را با حفظ پنجه پا روی ترمز , با پا چرخش مچ پایتان , پاشنه پا را به سمت پدال گاز می بریم و کلاچ را می فشاریم .
۴ -گاز را با پاشنه می فشاریم تا دور موتور به حد تنظیم دور موتور .
۵- به دنده ۲ می رویم .
۶-حالا همزمان پاشنه پای راست و پای چپ را از روی پدال های گاز و کلاچ برمی داریم
۷-حال اگر ترمز گیری همچنان احتیاج بود که وضعیت فشرده پدال ترمز را حفظ می کنیم . و در غیر این صورت باز هم اقدام به شتابگیری کرده و از پیچ عبور می کنیم
شما هم اکنون بدون از دست دادن زمان و افزایش طول فاصله ترمزگیری و مهمتر از آن درگیر کردن ترمز موتور و در نهایت بر هم زدن تعادل خودرو دنده را سنگین کرده اید. در نظر داشته باشید که این تکنیک در برخی موارد بصورت ترتیبی برای چند دنده استفاده می شود ( از ۵ به ۴ / ۴به ۳ و … )
خیلی ساده نیست اما با تمرین کردن به آن می رسید . در مقاله بعدی با ” تکنیک های ترمز گیری” آشنا خواهید شد ; پس فعلا از سرعت کاسته و به تمرین افزایید . سرعت بخش نهایی یک رانندگی حرفه است .
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.