تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نحوه صحیح مسواک زدن ارتودنسی چگونه است؟

در دوره ی درمان ارتودنسی ثابت دندان ها و لثه حساس تر هستند پس باید از یک مسواک نرم استفاده کنید.
مسواک را با زاویه ۴۵ درجه نسبت به لثه در دست خود نگهدارید و شروع کنید به مسواک زدن براکت ها و دندان ها، سعی کنید برای تمیز کردن هر دندان حدود ۱۰ ثانیه وقت بگذارید و با مسواک روی هر دندان یک حرکت چرخشی ایجاد کنید.
برای تمیز کردن براکت ها و سیم های روی دندان مسواک را کمی فشار دهید تا موهای مسواک در فضای بین براکت ها و سیم ها فرو رود و سپس مسواک را به آرامی حرکت دهید تا تمام فضای پشت سیم ها و براکت ها تمیز شود.
متخصصان ارتودنسی توصیه می کنند برای مسواک زدن حین ارتودنسی ثابت از خمیر دندان های فلوراید دار استفاده کنید. این خمیر دندان ها سبب می شوند محیط دهان شما از هرگونه باکتری و میکروبی پاک شود و احتمال ایجاد پوسیدگی و حفره در دندان ها را کاهش می دهد.
در دوره ی درمان ارتودنسی ثابت بافت لثه نیز بسیار آسیب پذیر است و نیاز به تمیز شدن دارد زیرا در معرض باکتری قرار دارد.به همین منظور نیز لثه باید با مسواک مخصوصی که توسط متخصص ارتودنسی به بیماران معرفی می شود به آرامی مسواک شود.
یکی دیگر از توصیه هایی که توسط بیماران باید رعایت شود استفاده از مسواک های بین دندانی است که برای تمیز کردن بین دندان ها و نیز فضای بین سیم ها و دندان ها است. زیرا اکثرا باکتری ها در این نواحی تجمع می کنند و باعث پوسیدگی و خرابی بین دندان ها می شوند. روش استفاده از مسواک بین دندانی به این صورت است که مسواک را به صورت عمود و به آرامی به داخل فضای بین دندان ها و سیم ها برده و با حرکت دادن آن به صورت عمودی فضای بین دندان ها و سیم ها را تمیز می کنید.
پس از خوردن هر وعده ی غذایی دندان ها باید با خمیر دندان فلوراید دار تمیز شوند و هر بار تمام نکات گفته شده باید رعایت شود. پس باید در روز ۳بار مسواک بزنید، سعی کنید قبل از خواب نیز این کار را انجام دهید زیرا اگر محیط دهان قبل از خواب تمیز نشود در طول شب تا صبح احتمال ایجاد حفره ها و پوسیدگی ها در دهان بیشتر است
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.