تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نقش دین در آرامش روحی و روانی فرد و جامعه چیست؟

پیوند و ارتباط میان آرامش روانی و باورها و اعتقادات افراد، غیرقابل انکار است. اسلام به عنوان مجموعه کاملی از باورها و اعتقادات و آموزه های دینی، سعی کرده است در اصطلاح و هدایت فرد و جامعه تلاش کند و تمام رفتارهای انسانی در سطح فردی و جامعه مورد توجه قرار داده و هدف اصلی اش سعادت و سلامت و آرامش فردی و اجتماعی انسان ها معرفی کرده است.
در این زمینه علی رغم وجود برخی نقطه نظرات منفی مثل نظرات فروید، مارکس یا دیگران تحقیقات گسترده و زیادی در چگونگی و نقش آموزه های دینی در آرامش روان فرد و جامعه انجام گرفته است. روانشناسان مذهبی زیادی تحقیقات میدانی زیادی در ایران و خارج از ایران صورت گرفته که می توان برای مطالعه بیشتر و دقیق تر به همایش هایی که در این زمینه برگزار شده، مراجعه فرمایید.(دو مجموعه مقالات زیر معرفی شده است.)
ادیان الهی از جمله اسلام که دین نهایی و کامل خداوند برای انسان هاست بر این ادعا هستند که به دنبال سلامت و سعادت انسانها یعنی رسیدن به آرامش فردی و اجتماعی به خصوص سلامت نهایی انسان آمده اند. این ادعایی است که دانشمندان تجربی به کمک ابزارهای علم تجربی توانسته اند بخشی از آنچه دین ادعا کرده و می کند، اثبات نمایند و عملا ثابت شده هر اندازه مردم به دین و آموزه های دینی عمل کرده اند، از سلامت و آرامش روانی بیشتری برخوردارند.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.