تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

آیا روابط زن و مرد قبل از ازدواج گناه و معصیت است؟

آیا روابط زن و مرد قبل از ازدواج گناه و معصیت است؟

 

پرسش

چند وقت پیش با آقایی آشنا شدم و بعد از کمی معاشرت فهمیدیم به هم علاقه مند شدیم تصمیم گرفتیم با هم ازدواج کنیم اما به خاطر نبود پدر در ایران و به علت اینکه همدیگر را خیلی دوست داشتیم، همدیگر را بوسیدم. حال تکلیف چیست؟ آیا کار ما معصیت و زنا بوده است؟ آیا کفاره ای بر عهده ماست؟

پاسخ اجمالی

اکثر مراجع معظم تقلید اجازۀ پدر را برای ازدواج دختر باکره، شرط می دانند و این به جهت آن است که بسیاری از دختران با خلوص خود، به ابراز عشقِ مردان، دل می بندند و هر مردی را وفادار می پندارند در حالی که از رفتار خاص مردان و بی وفایی ها و احیانا خیانت آنان اطلاعی ندارند. به همین دلیل لازم است پدر یا ولی دختر که از طرفی خصوصیات مردان و حیله های آنها را به خوبی می داند و از طرفی خیر خواه دختر خود است با این شرط که سخت گیری بیهوده نکند در این مورد نظر بدهد.

با توجه به این که در مکتب اسلام، هر گونه ارتباط جنسی اعم از صحبت های عاشقانه، بوسه، لمس و نوازش و … باید بعد از عقد ازدواج باشد. اگر در گذشته احیانا کارهای خلاف شرعی (لذتهای جنسی قبل از عقد ازدواج) انجام داده اید در پیشگاه خداوند توبه کنید و از آنجایی که خداوند آمرزنده و مهربان است، انشاء الله گناه شما را می بخشد.

و در صورتی که به یکدیگر علاقه دارید و گزینۀ مورد نظرتان شرایط لازم از جهات اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … را دارا است، با اطلاع و رضایت پدر، اول به عقد ازدواج یکدیگر در آیید و بعد با هم ارتباط داشته باشید.

منبع : جدولیاب

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.