تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

ترمه های معروف یزد کدام است؟

از اصلیترین راههای شناخت ترمه مرغوب نوع نخ به کار رفته در تار و پود پارچه است. پارچه ای که نخ تارش از جنس ابریشم و یا پنبه بوده و نخ پودش از جنس ابریشم، نخ و یا کرک است از ارزش بالایی برخوردار است و جز مرغوبترین کالاها قرار می‌گیرد. در ایران معمولا از پنبه به عنوان تار و از کرک های ظریف و یا خود ابریشم به عنوان پود استفاده میکردند که امروزه برای نخ تار بیشتر از پلی استر استفاده شده و برای نخ پود از ویسکوز ریون. از این رو به مانند ترمه های اصلی کیفیت بسیار بالایی ندارند.
از دیگر راههای شناخت ترمه مرغوب تعداد رنگی است که در بافت آن مورد استفاده قرار گرفته است. به این صورت که با بالا رفتن تعداد رنگ ارزش ترمه نیز بالا میرود. برای مقایسه دو ترمه که دارای تعداد رنگ مشابهی هستند می‌توان از تراکم بافت پارچه که از المانهای مهم در جهت ارزش گذاری پارچه ترمه است، استفاده کرد. پارچه با تراکم بافت بالاتر ظاهر زیباتری داشته و کیفیت بهتری را نیز به عرضه میگذارد.
به جز موارد گفته شده، طرح زیبا و خاص و کیفیت دوخت بالا میتواند از عوامل دیگری برای کیفیت خوب ترمه محسوب شود.
در بین برندهای متعددی که در زمینه ترمه بافی در یزد وجود دارد، ترمه حسینی از معروفترین آنها بوده که با تکیه بر تجربه‌ی بالای خود و استفاده از به روزترین وسایل، ترمه های با کیفیتی را در سطح کشور عرضه میکند.
این کارخانه چیزی بالغ بر ۷۰ سال در زمینه ترمه بافی تجربه داشته و محصولی نفیس را به دوستداران این پارچه زیبا عرضه میکند.

مشابه

  • https://tarikhema org/info/95104/ترمه-های-معروف-یزد-کدام-است؟/
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.