تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

جاهای دیدنی چالوس کجا هستند؟

موزه خودروهای تاریخی ایران
در رده نخست از جاهای دیدنی چالوس به موزه خودروهای تاریخی ایران می رسیم که امروزه در آن تعداد بیست و پنج خودروی قدیمی از جمله خودروی رویز رویز احمد شاه به نمایش عمومی در آمده است.
آدرس : شهرک نمک آبرود
کاروانسرای سنگی پای قلعه کندوان
در حوالی تونل کندوان جاده چالوس کاروانسرای سنگی پای قلعه کندوان به جا مانده از زمان قاجارها به چشم می خورد که البته امروزه نیمی از آن تخریب شده اما هنوز محل خوبی برای علاقه مندان به تاریخ گردی بشمار می اید.
آدرس : ۲۰۰ متری شمال تونل کندوان
دبستان پروین اعتصامی
از دیگر اماکن تاریخی چالوس ، دبستان پروین اعتصامی می باشد که در دوره پهلوی اول محل غذاخوری کارکنان رستوران حریربافی بود و پس از آن به تصرف ارتش در آمد تا اینکه امروزه گردشگران از این مکان تاریخی بازدید می کنند.
آدرس : چالوس، خیابان امام خمینی، روبروی کلانتری شماره ۱۱
کاخ چایخوران
کاخ چایخوران از بهترین و زیباترین جاهای دیدنی چالوس محسوب می شود که در سال ۱۲۹۹ شمسی با دستور احمد شاه قاجار برای سفرهای کوتاه مدت با سبک معماری اروپایی ساخته شد، این عمارت دو طبقه با گچ بری های فوق دیدنی سفید رنگ دارای دو ایوان، شانزده اتاق و دو سالن بزرگ پذیرایی است، امروزه در این محل یک سفره خانه سنتی دایر شده که برای عموم آزاد می باشد.
آدرس : مرکز شهر چالوس
کاخ اجابت
کاخ اجابت از بهترین عمارت های تاریخی چالوس در دوره پهلوی اول برای سفرهای ییلاقی احداث گردید، استفاده از تزئینات لوکس و البته گران قیمت، دکوراسیون چوبی لهستانی، میزهای فرانسوی و لوستر های آلمانی اینجا را به گران قیمت ترین کاخ شمال کشور بدل کرده است.
آدرس : کلاردشت
پل زغال
پل زغال که عرض رودخانه چالوس از خروشان ترین رودهای شمالی را طی می کند در سال ۱۳۱۶ شمسی به دستور پهلوی اول ساخته شد که امروزه در فهرست میراث ملی ایران برای همیشه ثبت شده است.
آدرس : جاده کندوان، بر روی رودخانه چالوس
منطقه حفاظت شده چهار باغ
از بین جاذبه های طبیعی چالوس منطقه حفاظت شده چهار باغ جز پربازدیدترین هاست، گونه های نادر جانوری از جمله گرگ، خرس سیاه، پلنگ مازندران و عقاب دم سفید در کنار گونه های گیاهی ازگل، سرو و انگورن با مناطق طبیعی نظیر چشمه، رودخانه و جنگل از ویژگی های چهار باغ می باشد.
آدرس : کیلومتر ۹۰ جاده کرج-چالوس، حوالی منطقه سیاه بیشه
منطقه شکار ممنوع سیاه بیشه
بیش از نه هزار هکتار مزارع جنگلی با گونه های جانوری خاص در منطقه شکار ممنوع سیاه بیشه به چشم می خورد، از آنجایی که در نیمه دوم سال همیشه مه سیاه رنگی در منطقه حاکم است نام آن به سیاه بیشه تغییر کرده و در بین جاهای دیدنی چالوس در اطراف کلاردشت می باشد.
آدرس : شمال کلاردشت
ساحل رادیو دریا
ساحل رادیو دریا چالوس که شاید نیازی به معرفی نداشته باشد از بهترین سواحل شمال کشور محسوب می شود که البته بیشتر در بین مسافران تهرانی شهرت دارد، از لحاظ جغرافیایی این ساحل در فاصله نزدیکی تا پایتخت نسبت به سایر سواحل مازندران قرار گرفته است و با دارا بودن تعداد زیادی هتل، سوئیت و اقامتگاه انتخاب خوبی برا سفرهای شماست، در ایام توریستی سال اینجا محلی برای برپایی چادر مسافران نوروزی و تابستانی می شود .
آدرس : بلوار رادیو دریا
مرداب هسل
امروزه از مرداب هسل مازندران به عنوان زیباترین جاذبه طبیعی ایران شناخته می شود، این مرداب دیدنی که عکس آن را بارها در این تودی به نمایش گذاشته ایم در بین جاده چالوس و مرزن آباد واقع شده است.
آدرس : ده کیلومتری جنوب غربی چالوس و پانزده کیلومتری شمال مرز آباد
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.