تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

جاهای دیدنی خوزستان کجاست؟

سد دز
دریاچه سد دز با لقب بزرگترین سد ایران در استان خوزستان در حوالی روستای پامنار از جاهای دیدنی خوزستان قرار دارد، تماشای درختان نخل سر به فلک کشیده اطراف دریاچه از یک سو و تفریحاتی از قبیل قایق سواری، پیک نیک و طبیعت گردی گردشگران را در فصول بهار و پاییز به این مکان زیبا می کشاند، یک جزیره فوق طبیعی در مرکز سد دیده می شود که گردشگران معمولا با قایق به آن مراجعه می کنند.
آدرس : دزفول، منطقه شهیون
پل سیاه اهواز
پل سیاه اهواز با لقب نخستین پل شهر اهواز در سال ۱۳۰۸ شمسی به روی رودخانه کارون احداث شد و در آن سالها یبشتر مورد استفاده سربازان متفقین در جنگ جهانی دوم بود، این پل با طول هزار و پنجاه متر و عرض شش متر راه آهن سراسری جنوب به شمال را متصل می کند، این سازه که بستر آن دقیقا بر کف رود کارون قرار دارد در فهرست میراث ملی ایران نامش دیده می شود.
آدرس : اهواز، رودخانه کارون
خانه مقدم شوشتر
خانه مقدم شوشتر از مهم ترین جاهای دیدنی شوشتر است که امروزه داخل آن یک گالری جذاب در کنار یک کافه رستوران سنتی دایر شده است، این عمارت زیبا در بافت باستانی این شهر قرار دارد و دسترسی خوبی به سازه های آبی شوشتر که ثبت میراث جهانی یونسکو شده اند دارد، میل غذا یا نوشیدنی در محیطی تاریخی آن هم با معماری گرگری در کنار پنجره های ارسی، ستون های سنگی و آجرهای خشتی روح نواز فرصت خوبی در این گردشگری برای شما خواهد بود.
آدرس : شوشتر، خیابان شریعتی به سمت جنوب
دژ محمدعلی خان دزفول
دژ محمدعلی خان دزفول کجاست ؟ این مکان تاریخی در فاصله یست و پنج کیلومتری شمال سردشت و شصت و پنج کیلومتری شهر دزفول واقع شده است، برخی بومیان آن را با نام دژ سردشت خطاب می کنند که توسط محمدعلی خان در ارتفاع ۱۵۰۰ متری منطقه ساخته شد تا بتواند همراه گروه مبارز خود در زمان قاجارها علیه خانلررمیرزا قیام کند.
آدرس : ۶۵ کیلومتری دزفول، ۲۵ کیلومتری سردشت، منطقه هفت تنان
مسجد جامع خرمشهر
مسجد جامع خرمشهر در نزدیکی رود کارون که بومیان آن را با نام مسجد لب شاخه می شناسند از مهم ترین جاذبه های تاریخی خرمشهر می باشد که در دوره جنگ هشت ساله دفاع مقدس نقش پر رنگی در مقاومت داشت، شاید بی شک شهرستان خرمشهر از شهرهای باستانی ایران، بیشترین آسیب و رشادت را در جنگ ایران با عراق تجربه کرد و از همین رو امروزه ما به عنوان پایه های بنیادین گردشگری ایران وظیفه داریم تا جاهای دیدنی آن را با بهترین شیوه معرفی کنیم.
آدرس : خرمشهر، خیابان چاسبی
زیگورات چغازنبیل شوش
زیگورات چغازنبیل شوش ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو و میراث ملی ایران می باشد که از قدیمی ترین بناهای تارخی کشور شناخته می شود ، این سازه مربع شکل که در ضلع خود ۱۰۶ متر طول دارد با سه حصار متحدالشکل به معبدی عجیب در مرکز آن می رسد که با معماری بی نظیر در دسته جاذبه های مذهبی ایران قرار دارد و امروزه گردشگران خارجی فراوانی از آن بازدید به عمل می آورند .
آدرس : ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شوش
دشت سوسن ایذه
دشت سوسن ایذه یکی از بهترین جاذبه های دیدنی خوزستان می باشد که معمولا در فصل بهار مملو از مسافران شهرهای دیگر ایران می شود، زیبایی این منطقه به قدریست که برخی افراد برای برپایی کمپ های شبانه راهی آن می شوند، گرچه این مکان در خود شهر نیست و برای رسیدن به آن باید ۴۰ کیلومتر مسیر را طی کنید، اما بازدید از آن برای هر رده سنی مناسب و ایده آل است.
آدرس : شهرستان ایذه، جاده شمال، روستای کشگلی، ۵ کیلومتر پس از آن ( در این سفر حتما از بومیان ادرس دقیق بگیرید )
مسجد رنگونی ها آبادان
مسجد رنگونی ها آبادان بی شک از عجیب ترین و زیباترین جاهای دیدنی خوزستان می باشد که با سبک معماری هندی در زمره بهترین جاذبه های گردشگری آبادان قرار دارد، این مسجد در حاشیه رودخانه اروند واقع شده است و قدمت آن به سال ۱۲۹۱ خورشیدی بر می گردد، رنگونی ها بر خلاف سایر مساجد ایران که با کاشی کاری های فیروزه ای تزئین شده اند با سادگی هر چه تمام تر در زمره مساجد زیبای ایران است.
آدرس : آبادان، خیابان امام، روبروی انبار دارویی پالایشگاه، جوار اروند رود
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.