تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

جاهای دیدنی ماهشهر کجاست؟

آرامگاه سید صالح
در رده نخست جاهای دیدنی ماهشهر یک مکان مذهبی با نام آرامگاه سید صالح به چشم می خورد که بومیان عقیده دارند وی از یاران شفیق امام رضا (ع) بوده که وقتی این امام بزرگوار در از کشور عربستان به سمت مشهد در حرکت بوده در ماهشهر سید صالح که نوجوان بوده به دست دشمنان به شهادت می رسد، این بقعه متبرک در خیابان مطهری این شهر جا گرفته است.
بندر امام خمینی
بزرگ ترین بندر ایران ، بندر امام خمینی در بندر ماهشهر قرار دارد که در روزهای عادی بازدید از آن برای عموم مردم امکان پذیر نیست، فقط در ایام خاص همچون تعطیلات نوروزی و روزهایی که مسوولین این بندر اعلام می کنند اجازه ورود گردشگران به آن صادر می شود، اینجا قطب صادران و واردات کالاهای دریایی به ایران می باشد.
شهر باستانی آسک
شهر باستانی آسک از دیگر جاهای دیدنی ماهشهر می باشد که قدمت آن به قرن سوم و چهارم هجری قمری بر می گردد، در آن سالها این شهر رونق فراوانی داشته و در جنگی هولناک مردم این شهر یا به قتل رسیدند و یا از این ناحیه گریخته اند، امروزه فقط بقایای اندکی از شهر ، منازل مسکونی و یک قلعه در آن باقی مانده و مورد توجه علاقه مندان به تاریخ واقع می شود، آسک در منطقه کیان کوه در حوالی جاده هندیجان قرار دارد.
زیارتگاه شاهزاده حمزه
زیارتگاه شاهزاده حمزه از جاذبه های مذهبی بندر ماهشهر محسوب می شود که در برخی روایت ها ایشان برادر امام هشتم شیعیان ذکر شده و در برخی منابع دیگر برادر امام موسی کاظم (ع) بوده اند، این مکان دلنشین در کیلومتر ۲۵ جاده ماهشهر به هندیجان قرار گرفته است.
خور موسی
خور موسی نوعی تالاب گرمسیری می باشد که از بهترین جاهای دیدنی ماهشهر قلمداد می شود، این مکان فوق طبیعی میزبان گونه های نادر دریایی همچون خرچنگ های خلیج فارس، پرستوهای کاکلی، سلیم ها، کفچه و دلفین های گوژ پشت است، مناظر دیدنی اطراف خور موسی بیشتر در نیمه اول سال برای علاقه مندان به برپایی پیک نیک و بیرون شهر مورد استفاده قرار دارد.
پارک ارم ماهشهر
اگر مسافر زمینی این شهر هستید و دنبال مکانی برای استراحت و چادر زنی می گردید مستقیم به پارک ارم بندر ماهشهر در خیابان امام خمینی سفر کنید، این بوستان دلنشین با فضای سب ایده آل در کنار امکانات رفاهی خوب همچون سینما، قایق سواری، باغ وحش و مسیرهای پیاده روی فرصت خوبی برای گردش های درون شهری شما در اختیارتان قرار می دهد.
پارک ساحلی خور
از دیگر جاذبه های گردشگری ماهشهر در بخش طبیعی به پارک ساحلی خور می رسیم، این بوستان ساحلی با دارا بودن تفریحات آبی همچون قایق سواریو یک شهربازی خوب در کنار کافه رستوران مکان خوبی برای سپری کردن ساعاتی شاد در کنار دوستان یا اعضای خانواده خواهد بود، این مکان در همان ورودی خور به بندر ماهشهر واقع شده است.
تل کافرون ماهشهر
از دیگر جاذبه های طبیعی ماهشهر که در نیمه اول سال خیلی گردشگران را به خود جذب می کند، تل کافرون از زمان پارت ها مورد استفاده ایرانیان باستان قرار داشته، امروزه این منطقه فوق طبیعی و البته نیمه باستانی دارای مناطق خوب ویژه پیک نیک و خوش گذرانی می باشد، همه این تل دیدنی در فهرست میراث ملی ایران هم به ثبت رسیده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.