تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

جاهای دیدنی مشهد اطراف حرم کجاست ؟

مقبره پیر پالاندوز
مقبره پیرپالاندوز از جاهای دیدنی مشهد اطراف حررم محسوب می شود که در داخل این مکان جا خوش کرده است، این شخصیت تاریخی که به قدرت های ماورا الطبیعه شهرت داشته در دوره سلسله صفویان در این منطقه زندگی می کرده اتس، امروزه آرامگاه وی در ضلع شمال شرقی حرم رضوی واقه شده است.
مقبره شیخ بهایی
شیخ بهایی که تقریبا معرف حضور هر ایرانی است مقبره اش در این محل زیارتی واقع شده و گردشگران داخلی و خارجی به بازدید از آرامگاه این دانشمند جهان اسلام می روند، این مکان در داخل حرم قرار دارد و از مهم ترین اماکن مذهبی مشهد محسوب می شود که بازدید آن را به شما پیشنهاد می کنیم.
مسجد گوهرشاد
مسجد گوهرشاد که در دوره پهلوی یکی از خونین ترین وقایع ایران در آن رخ داد امروزه به مهم ترین مسجد مشهد تبدیل شده است، این محل در جنوب حرم واقع شده و در آن نمازهای جماعت با شکوهی برگزار می شود، دسترسی به آن برای شما خیلی آسان خواهد بود، گنبد فیروزه ای رنگ این مجسد از دور دست قابل رویت می باشد.
جاهای دیدنی مشهد در اطراف حرم
حال از داخل حرم بیرون می آئیم تا کمی با جاذبه های دیدنی مشهد در اطراف حرم آشنا شویم، در ادامه این مقاله کاربردی شما را دعوت می کنیم تا این صفحه را در گوشی همراهتان ذخیره نمایید تا پس از سفر به مشهد با مراجعه به آن براحتی از این جاهای دیدنی بازدید نمایید.
بازار رضا
بازار رضا از قدیمی ترین بازارهای مشهد است که در سال ۱۳۴۵ خورشیدی با معماری ایرانی – اسلامی در درب ورودی میدان بیت المقدس مشهد ساخته شد، امروزه این بازار محل فروش سوغات و صنایع دستی، تسبیح، مهر، انگشتر و سایر اجناس شده است، همچنین شعب مهم ترین بانک های ایران در داخل این بازار فعالیت می کنند و امکانات رفاه خوبی نظیر کافه رستوران و سرویس بهداشتی تعبیه شده است.
خیابان خرید ۱۷ شهریور
اگر امتداد بازار رضا را ادامه دهید یا از داخل آن یا از کوچه طویل حاشیه آن به خیابان ۱۷ شهریوی مشهد ( قطب فروش اجناس و مراکز خرید ) منطقه خواهید رسید، در این خیابان تعداد زیادی بازار، پاساژ و مجتمع تجاری دیده می شود و خیلی از هتل های مهم هم در همین محله واقع شده اند، تجربه خریدهایی فوق العاده ارزان را در اینجا به هیچ عنوان از دست ندهید، اگر به دنبال کالاهای خیلی ارزان هستید به سرای امین مراجعه کنید.
موزه مردم شناسی مشهد
یکی از مهم ترین جاهای دیدنی مشهد موزه مردم شناسی آن است که امروزه در خیابان خسروی نو در ضلع غربی میدان آب ( بیت المقدس ) قرار دارد، این حمام تاریخی با معماری چشم نواز امروزه به محلی برای آشنایی گردشگران با فرهنگ، هنر و تاریخچه بومیان استان بدل شده است ، اینجا همه روزه از ساعت ۹ الی ۱۶ برای بازدید فعالیت می کند.
باغ موزه نادری
اگر به تاریخ علاقه دارید مستقیم به چهار راه شهدای مشهد مراجعه کنید، این ۴ راه در اطراف حرم قرار دارد و دسترسی به آن با پای پیاده هم شدنیست، باغ موزه نادری ( محل آرامگاه نادر شاه افشار از مهم ترین پادشاهان ایران ) یکی از بهترین جاذبه های تاریخی ایران است که در دوره پهلوی با ساخت مقبره ای در خور شان وی به محلی برای گرامیداشت یاد و خاطره اون تبدیل شد، البته در این آرامگاه می توانید از موزه اشیای تاریخی نظیر تفنگ ، توپه و چاقوهای قدیمی هم دیدن کنید و مقبره تنی چند از افراد مهم تاریخی ایران صحن اصلی آن قرار دارد.
گنبد سبز
در ادامه به گنبد سبز می رسیم، اینجا محل آرامگاه شیخ محم عارف استر ابادی از عرفای دوران صفوی می باشد که در فهرست میراث ملی ایران هم به ثبت رسیده است، این مقبره با کنبد سبز رنگش در وسط میدان کوچی قرار دارد و دسترسی به آن از جنوب غربی حرم امکانپذیر می شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.