تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

حیواناتی که در ایران جاسوسی می کردند

اسراییل معمولا در کشورهای اسلامی منطقه از حیوانات استفاده می‌کند تا به شهروندان حمله کرده یا از آن‌ها جاسوسی کنند. اما به نظر می‌رسد، این رژیم، نه تنها به استفاده جنسی از زن‌ها در راستای اهداف سود جویانه خود بسنده نکرده‌ است، بلکه حیوانات نیز در امان نبوده‌اند و موساد از آن‌ها در عملیات‌های جاسوسی، رعب و وحشت و حتی گاهی اوقات در عملیات‌های تروریستی در منطقه استفاده می‌کند.

به گزارش frontpagemag. “موساد” باغ وحشی از حیوانات دست‌آموز دارد که از کشورهای همسایه فلسطین جاسوسی کرده یا دست به خراب‌کاری می‌زنند. سرویس جاسوسی موساد از حیواناتی مانند سنجاب، کوسه، پلیکان، حشرات، موش‌، خوک و به تازگی کرکس‌ها استفاده می‌کند.

به گزارش وب‌سایت تحلیلی “Jihadwatch”، رژیم صهیونیستی معمولا در کشورهای اسلامی منطقه از حیوانات استفاده می‌کند تا به شهروندان حمله کرده و یا از آن‌ها جاسوسی کند. نمونه‌های این اقدامات حمله کوسه‌ها به سواحل مصر در سال ۲۰۱۰، شکار کرکس جاسوس موساد در عربستان سعودی در سال ۲۰۱۱ که با خود تجهیزات ردیاب ماهواره‌ای حمل می‌کرد و آخرین مورد هم کشف یک شاهین همراه با برچسب رژیم صهیونیستی در کشور سودان بود.

پرنده‌های جاسوس اسراییلی

شکار کرکس اسراییلی در عربستان

به گزارش “جروزالم‌پست”، اوهاد هاتزوف Ohad Hatzofe، زیست‌شناس موسسه پارک‌ها و طبیعت اسراییل ادعا کرده است که استفاده از پرنده‌ها به عنوان ابزار آلات جاسوسی مضحک است. اما شواهد چیز دیگری نشان می‌دهد.

در سال ۲۰۱۱، کرکسی توسط یک شکارچی در عربستان سعودی شکار شد که یک دستگاه جی‌پی‌اس و یک برچسب “دانشگاه تل‌آویو” روی پای آن نصب شده بود. به گزارش Thestar، به احتمال بسیار زیاد، این پرنده توسط اسراییل برای جاسوسی در کشور عربستان فرستاده شده بود. “بندر بن‌سلطان”، رئیس سرویس اطلاعاتی و امنیتی عربستان که ید طولایی در رابطه با صهیونیست‌ها دارد این مسئله را تکذیب کرد و ادعا کرد که پرنده برای اهداف علمی مورد استفاده قرار گرفته است.

کرکس
مرغ مگس‌خوار

در ماه می سال ۲۰۱۲، یک مرغ مگس‌خوار اروپایی با برچسب اسراییلی در روستایی در مرز جنوب شرقی ترکیه توسط روستایی‌ها پیدا شد. روستایی‌ها اذعان کرده‌اند که پرنده با خود ریزتراشه‌ای همراه داشته است.

شکار یک پرنده دیگر در سودان

در دسامبر سال ۲۰۱۲، یک روزنامه سودانی اعلام کرد که دولت این کشور کرکسی را در شهر کرینک Kereinek، شکار کرده است که احتمالا برای اسراییل جاسوسی می‌کرد و به روی پای آن یک برچسب عبری وجود داشته و مجهز به تجهیزات الکترونیکی بوده است.

بر اساس این گزارش، این کرکس در منطقه دارفور در غرب سودان اسیر شده است. پس از آن مقامات سودانی اعلام کردند اسرائیل از کرکس‌ها برای جاسوسی از کشور آنها استفاده می‌کند. در واقع، تجهیزاتی که به کرکس وصل شده، شامل سیستمی است که اطلاعات از جمله تصاویر را از طریق ماهواره‌های ارتباطی جمع‌آوری می‌کند. علاوه بر این سیستم، تراشه جی‌پی‌اس نیز به این پرنده نصب شده است.

یک روزنامه مصری در بخشی از گزارش خود اذعان کرده است که مقامات امنیتی سودان حتی توانستند مشخص کنند که تجهیزات یافت شده بر روی کرکس متعلق به دانشگاه الخیل در سرزمین‌های اشغالی بوده و لوگوی دانشگاه نیز بر روی آن قرار داشته است. گفته شده بر روی نواری که به پای این کرکس بسته شده، به زبان عبری نوشته شده؛” سازمان طبیعت اسرائیل؛ بیت‌المقدس”.

استفاده رژیم صهیونیستی از کوسه‌های قاتل

به گزارش الاحرام انگلیسی، در دسامبر سال ۲۰۱۰، چندین کوسه به سواحل جنوبی صحرای سینا در شرم‌الشیخ حمله کردند. در پی این حملات، کاپیتان مصطفی اسماعیل در مصاحبه‌ای با شکبه Egypt Today اذعان کرد که در یکی از کوسه‌های شکار شده تجهیزات ردیابی اسراییلی پیدا کرده است. شهردار شرم‌الشیخ نیز در سخنانی اعلام کرد که موساد با فرستادن کوسه به آب‌های مصر قصد دارد تا صنعت توریسم در این کشور را فلج کند. وب‌سایت صهیونیستی Jewlicious‌ در گزارشی به رونمایی از مرکز تربیت کوسه‌های قاتل اسراییل اشاره کرده است. طبق تحقیقات این وب‌سایت، موساد از این کوسه‌ها برای حمله به سواحل مصر استفاده کرده است.

نویسنده و تحلیل‌گر اسرائیلی روزنامه ” اسرائیل هایوم” طی مقاله‌ای عنوان داشت: سرویس اطلاعات اسرائیل(موساد)، براساس یک برنامه محرمانه تحت عنوان “آرواره درنده ۱۰″ از کوسه‌های آموزش دیده برای اهداف نظامی استفاده کرده است. وی در ادامه افزود:‌ این طرح با همکاری نیرو دریایی اسرائیل صورت می‌گیرد. در این طرح از کوسه‌های آموزش دیده برای انجام عملیات‌ها خارج از آب‌های منطقه‌ای اسرائیل و شکنجه برخی از بازداشت شدگان و شناسایی غواص‌های دشمن استفاده می‌شود. یائیرسار، هم‌چنین تاکید کرد: این کوسه‌ها به مدت سه الی شش ماه در سواحل اریتره آموزش می‌بینند و بعد به بنادر سرزمین‌های اشغالی فرستاده می‌شوند.

وی در ادامه افزود:‌ برخی از ماموریت‌های این کوسه‌ها نزدیک شدن به سواحل ایران برای زیر نظر گرفتن بنادر این کشور از طریق سیستم‌هایی که بر روی باله‌های آنها کار گذاشته شده می‌باشد.

روزنامه”المصریون”، پس از آنکه روز یکشنبه یک کوسه ماهی قاتل یک گردش‌گر آلمانی را به کام مرگ کشاند، تمامی گردشگران خارجی سواحل مصر را به مقصد کشور خود یا به سوی سرزمین اشغالی ترک کردند و این امر خسارت‌های زیادی را به بخش گردشگری مصر وارد آورد .به نوشته این روزنامه، حمله کوسه ماهی به گردش‌گر آلمانی در حالی بود که چند روز پیش از آن نیز چهار نفر از گردشگران توسط کوسه ماهی‌ها زخمی شده بودند .در همین رابطه یکی از کارکنان بخش گردشگری در شرم‌الشیخ گفت که تعداد زیادی از گردشگران خارجی برنامه سفر خود را به سمت سرزمین اشغالی تغییر داده‌اند.

سرلشگر” محمد عبدالفضیل شوشه” استاندار جنوب سینا نیز گفت که دستور بسته شدن تمامی سواحل تا زمان کسب اطمینان از نابودی تمامی کوسه‌ ماهی‌ها در سواحل جنوب سینا صادر شده است. وی با اشاره به اینکه وجود کوسه ماهی‌های قاتل در سواحل مصر بی‌سابقه بوده است گفت که احتمال اینکه سازمان موساد اسرائیل برای ضربه زدن به اقتصاد گردشگری مصر کوسه ماهی‌ها را روانه ساحل این کشور کرده باشد، بعید نیست.‌ یک منبع مسئول در یکی از شرکت‌های بزرگ گردشگری جنوب سینا نیز در این باره گفت: تنها شرکت‌های گردشگری اسرائیلی هستند که از این قضیه سود می‌برند زیرا در این صورت گردشگران خارجی مناطق ساحلی مصر را رها کرده و به سرزمین‌های اشغالی می‌روند، بنابراین بعید نیست که ایجاد این بحران کار اسرائیل باشد همچنانکه پیش از این نیز اسرائیل با انتشار شایعه وجود گروه‌های تروریستی در سینا قصد جلوگیری از سفر گردشگران به این منطقه را داشت.

کوسه جاسوس
آزار و اذیت فلسطینی‌ها با استفاده از حیوانات موذی

رژیم صهیونیستی با استفاده از حیوانات موذی قصد دارد تا اعراب سرزمین‌های اشغالی را تحت فشار قرار داده تا داوطلبانه این مناطق را ترک کنند، هم‌چنین شهرک‌نشین‌ها نیز با کمک سازمان‌های اطلاعاتی با روانه کردن گله‌های خوک و گرازهای وحشی در میان مزارع فلسطینی‌ها محصولات آن‌ها را تخریب می‌کنند.

نفوذ موش‌ها به فاضلاب اعراب ساکن در سرزمین‌های اشغالی

به گزارش جروزالم‌پست به نقل از خبرگزاری وفا، اسراییل از موش‌ها برای بیرون راندن خانواده‌های عرب از شهر بیت‌المقدس استفاده می‌کند. در گذشته نیز فلسطینی‌ها اسراییل را متهم به استفاده از خوک‌ها برای بیرون راندن فلسطینی‌ها از کرانه باختری کرده بودند. بنا به گزارش‌های مردمی در این خبرگزاری آمده است که گله‌های بزرگ خوک‌های وحشی به زمین‌های کشاورزی فلسطینی‌ها حمله کرده‌اند.

به گزارش وفا، سرویس‌های جاسوسی اسراییل به واسطه شهرک‌نشین‌ها این موش‌ها را در فاضلاب مناطق عرب‌نشین رها می‌کنند. حسن خاطر مدیر کل جبهه اسلامی-مسیحی در سرزمین‌های اشغالی، در این رابطه می‌گوید: این اقدامات برای آزار و اذیت عرب‌های ناحیه است تا زندگی آن‌ها را خراب کرده و در نهایت مجبور به ترک این شهر قدیمی و مذهبی شوند.

حمله گرازهای وحشی به مزارع فلسطینی‌ها

به گزارش وب‌سایت صهیونیستی Israelnationalnews، در ژوئن سال ۲۰۰۹، عده‌ای از کشاورزان فلسطینی، شکایت کردند که صهیونیست‌ها از حمله‌های برنامه‌ریزی شده گرازهای وحشی به مزارع استفاده می‌کنند تا محصولات منطقه سامریه را نابود کنند. رییس اتحادیه کشاورزان فلسطین اشغالی نیز این امر را تایید کرده است.

حشرات Cyborg

به گزارش اسکای‌نیوز، این فناوری که به آن “سایبورگ” گفته می‌شود و موش و حشرات مختلف را در بر می‌گیرد، برای جاسوسی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در این روش روی حیواناتی که کمی جثه بزرگ دارند دوربین‌های جاسوسی کوچکی کار گذاشته می‌شود که با قرار دادن آنها در منطقه مورد نظر ، تحرکات بخش‌های مختلف نظارت می‌شود.

نسل جدید “حشرات Cyborg ” مجهز به سیستم‌های کنترل از راه دور است که این سیستم‌ها در اعصاب ریز آنها تعبیه شده و امکان ردیابی و کنترل حرکات آنها را برای یک کاربر بیرونی فراهم می‌کند. در حال حاضر فقط از حشرات به عنوان جاسوس استفاده نمی‌شود، بلکه دانشمندان پیش از این توانسته‌اند حیواناتی چون، موش، کبوتر و حتی کوسه‌ها را به سیستم‌های کنترل از راه دور مجهز کنند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی روی یک پروژه سری کار می‌کنند که در این پروژه در داخل بدن حشرات، قطعات الکتریکی کار می‌گذارند و این حشرات را تحت کنترل خود قرار می‌دهند و از طریق این حشرات می‌توانند از مکان‌های مختلف جاسوسی کنند. این قطعات باید زمانی در بدن حشره قرار بگیرند که بدن حشرات از حالت لارو گونه خود، بیرون آمده و در حالت سخت شدن باشد تا قطعات به خوبی به بدن حشره جوش بخورند. از جمله حشراتی که بیش از دیگر حیوانات در این طرح مورد توجه قرار گرفته پروانه است.

دانشمندان درتلاش هستند دستگاه عصبی این حشره را از راه دور قابل کنترل کنند تا بتواند به مسیرهای لازم هدایت شود و با استفاده از دوربین بسیار کوچکی که در پشت آن کار گذاشته شده است تصویرهای مورد نظر از منطقه‌ای را که باید اطلاعات آن جمع آوری شود به صورت دقیق برداشته و به مرکزهای جاسوسی بفرستد. گزارش ایسکانیوز می‌افزاید، ارتش آمریکا همچنین آزمایشگاه‌های ویژه‌ای برای پرورش حشرات و حیوانات مورد نظر ساخته است تا راهکارهای لازم برای کنترل آنان از راه دور را بیازماید.

ایران کدام حیوانات جاسوس را شکار کرده است؟

در اکتبر سال ۲۰۰۸، ایران دو کبوتر را شکار کرد که طبق گزارش‌ها از سایت هسته‌ای نطنز جاسوسی می‌کردند. طبق گزارشی که در دیلی‌تلگراف به چاپ رسید، نیروهای امنیتی ایران موفق شدند دو کبوتر مظنون به جاسوسی را در نزدیکی سایت هسته‌ای “نطنز” شکار کنند. بنا بر این گزارش، یکی از این دو کبوتر در نزدیک یک کارگاه گلاب‌گیری در شهر کاشان به دام افتاده است. تلگراف به نقل از منابع ایرانی می‌افزاید که حلقه‌های آهنی و سیم‌های نامحسوسی به آن کبوتر متصل بوده‌اند که ظاهرا نقش نگه‌داری وسایل استراق سمع جاسوسی پنهان در لابلای پر این پرندگان را بر عهده داشته است. حدود یک ماه پیش از پیدا شدن این کبوتر، کبوتر دیگری با تجهیزات مشابه نیز در حوالی نطنز به دام افتاده بود.

به گزارش پایگاه خبری مک‌کلاچی Mcclatchy، کبوتر یا کبوترهای شکار شده توسط نیروهای امنیتی ایران حوالی نیروگاه اتمی نطنز، در حال جاسوسی بوده‌اند.

کبوتر چاهی
توقیف چهارده سنجاب جاسوس در مناطق مرزی ایران

در سال ۲۰۰۷ نیز ۱۴ سنجاب نیز توسط ایران شکار شدند. به گزارش یدیعوت آحارونوت، در سال ۲۰۰۷ فرمانده نیروی انتظامی، خبر توقیف تعدادی سنجاب مجهز به وسایل جاسوسی در مرزهای کشور را تایید کرده اما از ارائه توضیحات بیشتر در این زمینه خود‌داری کرد. گفته می‌شود این سنجاب‌ها توسط سرویس‌های امنیتی بیگانه به سیستم‌های جاسوسی مجهز شده بودند، اما قبل از هرگونه اقدامی با هوشیاری ماموران انتظامی توقیف شدند.

 

منبع : خبرگزاری ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.