تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

موزه‌های کرمانشاه کدامند؟

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید

موزه پوشاک و زیورآلات
موزه پوشاک و زیورآلات کرمانشاه در تکیه معوان الملک، بخش عباسیه در ضلع جنوبی آن قرار دارد. این موزه شامل لباس‌های محلی و پوشاک مردم کرمانشاه می‌شود. لباس‌های محلی مردم پاوه، گیلان غرب، هرسین، لباس مردان و زنان قصر شیرین و سایر شهرستان‌ها این استان را می‌توانید در این موزه مشاهده کنید.
موزه مردم شناسی
موزه مردم شناسی کرمانشاه در شهر کرمانشاه و در تالاری در ضلع جنوبی قسمت عباسیه (تکیه معاون الملک) قرار دارد. این موزه در ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۶۹ دایر شده است. در این موزه ۲۹ ویترین قرار دارد که شامل اشیای قدیمی، صنایع دستی، پوشاک و آثاری با مضامین فرهنگی و اجتماعی هستند. همچنین در این موزه می‌توانید وسایل قدیمی کشاورزی، دامپروری، شکار، بافت گیوه، وسایل نگارش و کتابت، وسایل روشنایی و نمونه‌هایی از نساجی را ببینید.
موزه پارینه سنگی زاگرس
موزه پارینه سنگی زاگرس موزه‌ای تخصصی در زمینه پیش از تاریخ است که از موزه‌های تخصصی جهان قرار دارد. این موزه نخستین موزه پارینه سنگی خاورمیانه است. موزه پارینه سنگی در خیابان مدرس، تکیه بیگلربیگی قرار دارد. این موزه را فریدون بیگلری و مرادی بیستونی در سال ۱۳۸۶ تاسیس کرده‌اند. در این موزه می‌توانید مجموعه‌ای از ابزارآلات سنگی، استخوان‌های انسان از دوره پارینه‌سنگی در ایران و کشورهای دیگر را ببینید.
باغ گل‌ها
باغ گل‌ها به عنوان یکی از منحصربه‌فردترین پارک گل‌ها در کشور در شهر کرمانشاه تاسیس شده است. باغ گل کرمانشاه در زمینی پنج هکتاری با قابلیت کشت چهار هزار گونه گیاهی و نیز چهار باغ گل‌های ایرانی، ژاپنی، فرانسوی و ایتالیایی ساخته شده تا شهروندان در فصل بهار و تابستان شاهد رویش گل‌های بهاری باشند. از این میزان مساحت، ۱۲ هزار متر مربع برای طراحی معابر دسترسی و ۳۵۰۰ متر مربع نیز برای طراحی آب‌نما به کار رفته است. اغلب گیاهان موجود در باغ با استفاده از بذر درجه یک هلندی در محل باغ کشت شده است.
کرمانشاه بعد از اصفهان دومین شهر دارای باغ گل‌ها است. زیبایی‌های طبیعی کرمانشاه بعد از افتتاح این باغ جلوه بیشتری پیدا کرده است. این باغ بزرگ و زیبا شامل نمایشگاه کاکتوس، برکه، آبراه، بخش گل‌های فصلی، درختچه‌ها و گونه‌های مختلف گل است که از کشورهای مختلف جمع‌آوری شده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.