تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

موقعیت جغرافیایی استان گیلان و شهر رشت چیست؟

استان گیلان به عنوان نگین سرسبز ایران، همه ساله میزبان تعداد بسیار زیادی از مسافران نوروزی، تعطیلات تابستان و دیگر ایام سال است. در این استان، شرایط و امکانات گردشگری به بهترین شیوه ممکن در ایام مختلف سال فراهم شده و اغلب مسافران در طول سالیان متمادی، رضایت خاطر کاملی از مسافرت به استان گیلان و به خصوص شهر رشت داشته اند.
در صورتی که قصد دارید تا به همراه دوستان و یا خانواده خود به رشت سفر کرده و از زیبایی های طبیعی و گردشگری آن نهایت لذت و استفاده را ببرید، پیشنهاد می کنیم که تا انتها با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی در زمینه گردشگری شهر رشت در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.
آشنایی با شهر رشت
موقعیت جغرافیایی استان گیلان و شهر رشت
استان گیلان با ۱۴۷۱۱ کیلومتر مربع مساحت، در میان رشته کوه های البرز و تالش در شمال ایران قرار گرفته است. این استان دارای ۱۲ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۰ بخش، ۹۹ دهستان و ۲۷۶۳ روستا است. استان گیلان در بخش شمال با دریاچه خزر، در بخش غرب با استان اردبیل، در بخش شرق با استان مازندران و در بخش جنوب با استان زنجان همسایه است.
شهر رشت به عنوان مرکز استان گیلان در ۴۹ درجه و ۳۶ دقیقه طول شرقی و ۳۷ درجه و ۱۶ دقیقه عرض شمالی از نصف النهار گرینویچ قرار دارد. شهرستان رشت با ۱۳۶ کیلومتر مربع مساحت، در بخش شمالی با دریای خزر، در بخش‌ های غربی با بندر انزلی و صومعه سرا، در بخش جنوبی با شهرستان رودبار و در بخش‌ های شرقی با آستانه اشرفیه و لاهیجان هم جوار است.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.