تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نام رستوران های استان شیراز چیست؟

۱. رستوران هفت خوان
رستوران مجلل و زیبای هفت خوان، به شکلی ساخته شده که هر طبقه‌ی آن اختصاص به یک نوع غذا دارد. اسم این رستوران هم از”هفت خان” رستم در شاهنامه انتخاب شده است. البته کلمه “خوان” در ادبیات فارسی به معنی سفـره و طَبَق خوردنـی است. اینجا یک مجموعه کامل با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی و حتی فست فود و کافی شاپ، برای هر نوع ذائقه و سلیقه است. چیدمان و دکوراسیون هر طبقه‌ای هم مختص نوع غذایی است که در آن سرو می‌شود و فضای آرام‌بخش و ایده‌آلی را برای مهمانان مجموعه فراهم کرده. این مجموعه سالن‌های اختصاصی برای برگزاری جشن‌ها، سمینارها و سالن vip برای مهمانان خاص و ویژه هم دارد و حتی آتلیه عکاسی هم برای ثبت لحظه‌های خاطره‌انگیزتون در این مجموعه فراهم است.
آدرس: بلوار جدید قرآن، نبش کوچه هفدهم
تلفن: ۳۲۲۷۰۰۰۰-۰۷۱
۲. رستوران خانه سنتی پرهامی
در کوچه ‌پس‌کوچه‌های بافت قدیمی شیراز، رستوران خانه سنتی پرهامی قرار گرفته است. خانه سنتی پرهامی بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد. در این رستوران می‌توانید طعمی منحصربه‌فرد از کلم‌پلو و دوپیازه آلوی شیرازی را تجربه کنید. درنهایت می‌توان این رستوران را یکی از بهترین رستوران‌های شیراز برای تجربه غذای اصیل شیرازی در کنار فضایی قدیمی و سنتی دانست.
آدرس: خیابان لطفعلی‌خان زند بعد از سه راه احمدی گود عربان، ضلع مقابل مسجد نصیرالملک
تلفن: ۰۹۱۷۷۰۰۸۰۵۸
۳. فست فود گابریک
یکی از جذاب‌ترین و زیباترین فست‌فودها، فست فود گابریک شیراز است. دکوراسیون متفاوت و خلاقانه‌ی آن از نقاط قوتش محسوب می‌شود و مشتریان بسیاری را به خودش جذب می‌کند. این فست فود هم فضای بسته و هم باز دارد تا شما بسته به علاقه‌تان بتوانید از هرکدام از فضاها که می‌خواهید، استفاده کنید. فضای رستوران از نظر رعایت بهداشت، کاملا مطلوب است و آنطور که کاربران عزیز لست‌سکندی نوشته‌اند، در حد یک فست‌فود قابل قبول است. ناگفته نماند که محیط باز این فست فود هم با گل و گیاه آراسته شده است. کیفیت غذا عالی و قیمت آن نسبت به حجم زیادش بسیار منصفانه است.
آدرس: بلوار دکتر حسابى(صنایع)، روبروى پمپ بنزین دیرین، نبش کوچه ٣۴
تلفن: ۳۶۲۴۸۰۱۶-۰۷۱
این باغ رستوران در بلوار شاهد شیراز واقع شده است. رستوران‌های باغ راز متشکل از یک ورودی زیبا و سرسبز، رستوران سربسته، فضای باز (باغ) و یک کافی شاپ بر روی پشت‌ بام است. در این رستوران می‌توانید هم غذاهای کبابی سفارش دهید و هم عرقیجات و نوشیدنی‌های سنتی و هم غذاهایی مثل پیتزا! و خیالتان راحت باشد که تمام آن‌ها به بهترین شکل برای شما سرو خواهند شد. کیفیت این رستوران واقعا مناسب بوده و فاصله‌ی کمی که از مرکز شهر دارد، موجب شده در محیطی به دور از هیاهو از غذایتان لذت ببرید.
آدرس: قصرالدشت.بلوار شاهد
تلفن: ۳۶۲۳۴۰۰۰- ۰۷۱
۵. کافه ژولب
کافه ژولب از کافه‌هایی است که در بافت قدیمی و رو به روی حمام وکیل قرار گرفته است. می‌توانید بعد از گشت و گذاری طولانی در مجموعه بسیار زیبای وکیل (حمام، بازار و مسجد)، نفسی در این کافه تازه کنید. از طرفی، قیمت‌هایش هم اقتصادی است و منظره دلنشینی دارد.
آدرس: بلوار کریمخان زند، رو به روی حمام وکیل
تلفن: ۳۲۲۴۶۹۸۰-۰۷۱
۶. فست‌فود مستر برگر
مستر برگر، فست‌فودی قدیمی و شناخته شده‌ای در شیراز است که به برگرهایش شهرت دارد. قیمت غذاهایش اقتصادی است و فضای چندان بزرگی ندارد و برای نشستن با تعدادهای کم جا دارد، بنابراین برای دورهمی روی آن حساب نکنید امّا می‌توانید غذایتان را به صورت بیرون‌بر تهیه کنید و از طعم مخصوص برگزهایش لذّت ببرید.
آدرس: خیابان حر، تقاطع حدادی
تلفن: ۳۲۲۸۱۲۶۸-۰۷۱
۷. کافه و رستوران گرتا
این رستوران در خیابان معالی آباد واقع شده و دو طبقه دارد. محیط کافه و رستوران گرتا خانوادگی است و فضای شیک و دوست‌داشتنی دارد. برخورد پرسنل مودبانه و کیفیت غذا نیز بسیار خوب است. برخی غذاهای آن مثل پاستا آلفردو حجم زیادی دارند و می‌توانید با همراهتان آن را میل کنید. پیتزا و پاستای این کافه رستوران را توصیه می‌کنیم و امیدواریم که از آن لذت ببرید!
آدرس: بلوار معالی آباد، خیابان دوستان
تلفن: ۳۶۳۴۴۴۰۴- ۰۷۱
۸. رستوران خوشا شیراز
رستوران خوشا شیراز یک رستوران سنتی و ایرانی است که علاوه بر فضای بسته، حیاطی دلنشین برای صرف غذا دارد؛ گل و درختان کاشته شده همراه با صدای آب بدون شک صرف غذا لذت‌بخش‌تر می‌کنند.
آدرس: بلوار صنایع، روبروی ورودی گلدشت حافظ
تلفن: ۳۶۵۰۴۳۲۴-۰۷۱
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.