تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

آبشارهای استان البرز چه نام دارد؟

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید

آبشار سنج
روستای سنج که در ارتفاع دو هزار۸۰۰ متری از سطح دریا در منطقه ای کوهستانی قرار گرفته است، جزو توابع شهرستان ساوجبلاغ است.
این منطقه دارای مناظر طبیعی و جاذبه های گردشگری مختلفی است که از جمله آن می توان به آبشار زیبا و دائمی آن اشاره داشت. ارتفاع آبشار حدود ۱۵ متر است که بالای روستا و در دل دره ای زیبا جریان دارد . وجود چشمه های مختلف، چنار قدیمی چند صد ساله، رود خانه پر آب و خانه های قدیمی در این منطقه بر جذابیت گردشگری رو ستای سنج افزوده است.
آبشار کرکبود
این آبشار بسیار مهم و مشهور ایران، در منطقه طالقان ، شمال آبادی کرکبود۱۱۵ کیلومتری کرج قرار دارد. با پیمودن مسیری طولانی از کرج به طرف زیاران و شهرک طالقان ، از آنجا به روستای کرکبود می رویم و رو به شمال در امتداد دره ای شمالی، جنوبی ادامه مسیر می دهیم تا پس از یک ساعت به آبشاری بسیار جذاب و دیدنی برسیم. این آبشار محصول ذوب برف های دائمی قله های سات است. آبشار کرکبود ۲۰ متر ارتفاع دارد.
با توجه به حجم فوق العاده آب این آبشار ، به خصوص در اواخر بهار و در اوایل تابستان، بسیاری از خانواده ها و دوستداران طبیعت برای تفریح و تفرج به سوی این جاذبه طبیعی می آیند. بهترین زمان بازدید اواخر بهار است.
آبشار خور
آبشار خور در شمال کرج و حدود ۳۵ کیلومتری جاده کرج – چالوس واقع شده است. بعد از روستای خور و پس از یک ساعت پیاده روی آرام در طبیعتی زیبا ، به آبشار خور واقع در دیدنی ترین نقطه این منطقه می رسیم.
ارتفاع آبشار حدود ۶۰ متر است و آب آن با وجود کم حجم بودن با شدت فراوان بر روی تخته سنگ های پایین اصابت کرده، صدای سمفونی زیبایی آن انرژی مضاعفی را در دل بازدیدکنندگان جای می دهد. این آبشار در زمستان کاملا یخ می زند به‌طوری که علاوه بر جذابیت طبیعی آن، بسیاری از علاقه مندان به رشته یخنوردی را نیز به سوی خود می کشد.
برای رسیدن به این آبشار دل انگیز ، باید به فاصله ۳۵ کیلومتری جاده کرج – چالوس ، قبل از سد زیبای کرج از خوزنکلا وارد جاده فرعی در سمت راست شده، در یک جاده پر شیب، از روستای خور و دره سرسبز آن بگذرید. طول این جاده فرعی از جاده چالوس تا روستای خور ۸ کیلومتر است.

مشابه

  • https://tarikhema org/info/96138/آبشارهای-استان-البرز-چه-نام-دارد؟/
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.