تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

راه های تقویت حافظه دیداری خود

تمرکز و نگاه بر جملات و پاراگراف ها و سپس بستن چشم ها و انعکاس مطالب عمده به ذهن و نگاه مجدد به آن، می تواند کمک زیادی به تقویت حافظه دیداری نماید.

افرادی که از راه دیدن و تمرکز روی صفحه و تصویر برداری از مطالب بهتر مطالب را می آموزند، نگه می دارند و مطالب را دوباره به صفحه فعال ذهن خود می آورند، از حافظه دیداری برخوردارند. امروزه عقیده بر آن است که ۷۰ درصد آموخته ها و تجارب از راه چشم ها به دست می آید.

 

افرادی که دارای حافظه دیداری هستند، در کودکی نیز قابل تشخیص اند یعنی وقتی تازه زبان می گشایند، هنگام گفتگو با بزرگتر ها به چشمان آن ها می نگرند. همچنین افراد دارای حافظه بصری در جملات خویش از واژه های زیر بسیار بهره می برند : دیدن، نگاه کردن، منعکس کردن، هدف، درخشان، شفاف، تصور، ترسیم، انعکاس، عکس، تصویر مثل نور و تابش.

افراد دارای حافظه بصری علاوه بر اینکه خود را در صحنه می یابند، چنان سخن می گویند که دیگران نیز خود را در صحنه مجسم می کنند و شنونده را در کوچه پس کوچه های داستان می برند.

حافظه بصری به راحتی قابل گسترش و توسعه است. با کمک حافظه دیداری می توان بیشتر مطالب درسی را به یاری تصاویر به یاد سپرد و هر صفحه را به صورت تصویری در حافظه نگهداری کرد.

 

روش های تقویت حافظه دیداری

  1. تمرکز و نگاه بر جملات و پاراگراف ها و سپس بستن چشم ها و انعکاس مطالب عمده به ذهن و نگاه مجدد به آن، می تواند کمک زیادی به تقویت حافظه دیداری نماید.
  2. تلفیق مطالب با تصویرها، شکل ها، نمودار ها، نشانه ها و شماره های صفحات بسیار مفید وموثر است.
  3. برای تقویت حافظه دیداری خود از علامت گذاری معنادار، خط کشی ساده زیر کلمات و علائم ابتکاری استفاده کنید.
  4. مطالعه کردن و سپس تلاش در احضار صفحه و پاراگراف مطالعه شده بعد از هر ۱۵ دقیقه بهتقویت حافظه دیداری شما کمک زیادی خواهد کرد.

منبع : جدولیاب

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.