تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

آموزش بازی بولینگ

۱ در ابتدا باید توپ مناسبی را انتخاب کنید که مناسب دست شما باشد و وزن سنگی نداشته داشته باشد. همچنین شما باید بر روی خط مسیر تمرکز لازم را داشته باشید در ابتدا نسبت به آشنایی وضعیت مسیر، نوع زمین مدیریت کافی داشته باشید. معمولا سطح زمین برای رانده شدن بهتر توپ ها روغنی هستند. با توجه به مقدار روغن و نحوه راندگی توپ به شرایط مختلف خود را تنظیم کنید. شروع به کار با پای راست خود بر روی نقطه وسط در رویکرد، یک روش خوب برای آزمایش چگونگی بستن خطوط است.
مهم است که پای خود را با هم هماهنگ کنید تا هماهنگی را حفظ کنید.
۲: آموزش بازی بولینگ حرکات دست و پا
جلو بودن پای مخالف در زمان پرتاپ توپ بطور مثال افرادی که با دست راست توپ را پرتاپ میکنند بایستی پای چپ خود را در زمان رها شدن توپ از دست ، جلو قرار دهند . جهت کم شدن فشار حاصله از وزن توپ در زمان پرتاپ برروی ستون فقرات بهتر است بجای خم شدن برروی شکم از خم کردن مفصل زانو برای کم کردن فاصله توپ با زمین استفاده نمود. توپ را در موازی با مچ پا خود قرار دهید و زانوهای خود را خم کنید.
۳- در آموزش تصویری بازی بولینگ در زمان پرتاب توپ و رها شدن بایستی کنترل کامل تعادل جهت هدایت توپ به مسیر دلخواه وجود داشته باشد. حرکت پاندولی دست برای ایجاد سرعت و حرکت رو به جلو توپ در مسیر لاین بازی تا رسیدن به پین ها بایستی حالت آزاد و تحت کنترل داشته باشد.
۴- گام بعدی که در طی شروع بازی در مرحله اول برای رها کردن توپ بایستی به آن توجه گردد، حرکت سر خوردن یا SLIDE در آخرین مرحله TIMING میباشد که باعث کنترل بهتر در هنگام پرتاب توپ، سرعت بیشتر و قدرت چرخش توپ میگردد و بایستی این نکته را نیز در نظر گرفت که با توجه به تعداد قدم های حرکتی و طول قدم های برداشته شده همیشه بعد از اتمام SLIDE نباید پای بازیکن از خط فول لاین عبور کند .
۵- از دیگر مواردی که در پرتاب صحیح توپ می تواند موثر باشد تمرکز بر روی نقطه پرتابی مورد نظر برای کنترل بهتر و هدایت در مسیر مناسب میباشد.
در نتیجه در می یابیم که کنترل مسیر حرکت و تمرکز روی نقاط پرتابی مورد نظر هدایت توپ بر روی مسیر و جهت مناسب برای بدست آوردن نتیجه بهتر حائز اهمیت می باشد .
نکته: کفشها در بازی بولینگ از اهمیت زیادی برخوردار می باشد به همین خاطر در مراکز بولینگ از کفش های مخصوص استفاده می شود. امیدواریم مقاله ی آموزش تصویری بازی بولینگ برایتان مفید واقع شده باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. باقریان می گوید

    خیلی دوس دارم بازی کنم اما تو شهرمون نداره
    فقط مطالب آموزش بولینگ رو توی آسان اسپرت میخونم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.