تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

معرفی بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی و تحصیل

اگر قصد مهاجرت و زندگی در استرالیا را دارید، اما مطمئن نیستید از میان شهرهای این کشور کدام‌یک را انتخاب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعاتی جامع و مفید دربارهٔ بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی و کار در اختیارتان قرار بدهیم و شما را با فرصت‌ها و موقعیت‌هایی آشنا کنیم که در هریک از این شهرها در اختیار خواهید داشت.

 

۱۰- کانبرا (Canberra)

کانبـِرا پایتخت کشور استرالیا و بزرگ‌ترین شهر غیر بندری این کشور به شمار می‌آید. کانبرا به عنوان پایتخت استرالیا، پارلمان و دادگاه عالی این کشور و بسیاری دیگر از اداره های دولتی را در خود جای داده است. این شهر تنها شهر در بین تمامی شهرهای استرالیا است که با هدف قبلی و با طراحی قبلی ساخته شده است. کانبرا شهریست مناسب برای افرادی که به دنبال کار و تحصیل می باشند.

 

۹- آدلاید (Adelaide)

مرکز و پرجمعیت‌ترین شهر ایالت استرالیای جنوبی و پنجمین شهر پرجمعیت استرالیا، این شهر ساحلی مرکز دولتی و تجاری استرالیای جنوبی محسوب می گردد. از این شهر به عنوان پایتخت گردشگری استرالیای جنوبی نیز یاد می شود. امروزه آدلاید به خاطر جشنواره‌های گوناگون و رویدادهای ورزشی مختلف، غذا، شراب، فرهنگ، خط ساحلی طولانی و صنایع نظامی گوناگون شهرت دارد. این شهر در فهرست مجله اکونومیست برای قابل سکونت ترین شهرهای دنیا جزو ده شهر اول در سال ۲۰۱۰ شناخته شد و در سال ۲۰۱۱ توسط شورای املاک استرالیا بهترین شهر قابل سکونت نامیده شد.

 

۸- بریزبن (Brisbane)

 

شهری در ساحل شرقی کشور استرالیا با جمعیتی در حدود ۲,۳ میلیون نفر، بریزبن مرکز ایالت کوئینزلند یا سرزمین ملکه در کشور استرالیا می باشد. این شهر شهرت بالایی در زمینه برگزاری گالری های هنری و موزه های خود دارد. البته بریزین دارای دانشگاه های معتبری نیز است که دانشجوهایی از سراسر دنیا به این شهر می آیند.

 

۷- داروین (Darwin)

بندر داروین با جمعیتی در حدود ۱۰۶ هزار نفر  مرکز ایالت سرزمین شمالی می باشد.  این شهر از نظر نظامی اهمیت دارد و پایگاه های نظامی زیادی در آن هست. همچنین پرورشگاه های آبزیانی چون کروکدیل و ماهیان از صنایع مهم آن به شمار می‌رود. این منطقه شهرت بالایی در زمینه گردشگری در کشور استرالیا دارد. داروین دارای آب و هوای استوایی است و در فصل هایی از سال، بارندگی‌های شدید دارد. در مجموع دارای دو فصل مرطوب و خشک است. میزان بارندگی سالانه در آن بیش از ۱۷۰۰ میلی‌متر است. داروین عمدتاً دارای هوایی مرطوب و بسیار گرم است.

 

۶- گلد کوست (Gold Coast)

این شهر ساحلی بر کرانه های زرین اقیانوس آرام بنا گردیده است. گلد کوست بیشتر به عنوان یک مقصد گردشگری در استرالیا شناخته می‌‌شود و داراى تعداد زیادى مراکز تفریحى نظیر پارک‌های آبی، پلاژهاى مجهز، مراکز خرید و هتل‌های لوکس می‌‌باشد. گلد کوست به خاطر داشتن سواحل ماسه ای طلایی رنگش، سلسله آسمان خراش‌های مرتفعی که در نوار ساحلی کشیده شده است و نیز امواج خروشان اقیانوس که مناسب ورزش موج سواری است، به یک شهر توریستی در استرالیا تبدیل شده است. گفته می‌شود این سواحل در ۳۰۰ روز سال آفتابی اند.

 

۵- هوبارت (Hobart)

دیگر شهر بندری استرالیا با جمعیتی در حدود ۲۲۵ هزار نفر، این شهر پایتخت و مهم ترین شهر منطقه تاسمانی می باشد. این شهر در ردیف قدیمی ترین شهرهای استرالیا قرار دارد. جمعیت بیشتر شهر از ساکنان بومی استرالیا می باشند و اقتصاد شهر به کشاورزی و معادن وابسته است. بندر هوبارت دومین بندر عمیق دنیا می باشد. این شهر در سال ۲۰۱۱ نزدیک به ۱٫۲ میلیون نفر بازدید کننده به چشم دیده و از جمله شهر های توریستی کشور استرالیا محسوب می گردد.

 

۴- کنز (Cairns)

شهری در ایالت کوئینزلند با جمعیت ۱۴۷,۹۹۳ نفر. شهرت کنز به دلیل نزدیکی به صخره‌های مرجانی بزرگ استرالیا است. کنز شهری بندری است که در کناره‌های دریای کورال و اقیانوس آرام قرار گرفته است. سابقه سکونت در آن به سال ۱۸۷۰ می‌رسد. گردشگری نقش اصلی را در اقتصاد کنز ایفا می‌کند. بر اساس گفته مرکز گردشگری استرالیا منطقه کنز بین مقاصد مورد علاقه گردشگران خارجی مقام چهارم را بعد از سیدنی، ملبورن و بریزبن داراست.

این در حالی است که برای گردشگران داخلی شهر کنز جز رتبه‌های یک تا ده نیز قرار نمی‌گیرد. بندر کنز نقش مهی در سفرهای روزانه توریستی ایفا می‌کند. این سرویس‌ها بوسیله تعدادی قایق دوبدنه که گنجایش ۳۰۰ مسافر را دارند انجام می‌شود. قایق‌های کوچکتری نیز سرویس‌های ۱۲ نفره را برای مسافرین مهیا می‌کنند. بندر کنز همچنین محل پهلو گیری کشتی‌های مسافربری و توریستی است که اقیانوس جنوبی رو می‌پیمایند.

 

۳- پرت (Perth)

پرت مرکز ایالت استرالیای غربی که چهارمین شهر بزرگ کشور استرالیا می باشد. جمعیتی در حدود ۲ میلیون نفر است. این شهر توسط Captain James Stirling در سال ۱۸۲۹ تاسیس شده و در سال ۱۹۲۹ به عنوان مرکزیت انتخاب شد. این شهر در سال ۲۰۱۰ در ردیف شهر های برتر دنیا قرار گرفت. پرت از ۳۰ منطقه و ۲۵۰ محله در حومه تشکیل شده است. این شهر شهرتی مناسب برای سواحل خود دارد.

 

۲- ملبورن (Melbourne)

ملبورن پایتخت ایالت ویکتوریا است و قبل از کانبرا پایتخت کشور استرالیا بوده. امروزه این شهر به عنوان قطب مهم آموزش عالی و تحقیقات، هنر و فرهنگ و مد، ورزش و تفریح و جهانگردی و نیز فعالیتهای تجاری و صنعتی استرالیا شناخته می‌شود؛ تا جایی که از آن به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر و مد و ورزش این کشور یاد می‌گردد. ملبورن بابت ترکیب زیبای معماری تاریخی ویکتوریایی منحصربه‌فردش در کنار بناهای مدرن و پیشرفته آن شهرت جهانی یافته است. این شهر در زمینه های زندگی، تحصیل و توریسم مکانی بسیار مناسب می باشد.

 

۱- سیدنی (Sydney)

بزرگ ترین شهر کشور استرالیا و قاره اقیانوسیه و نیز مرکز ایالت نیو ساوث ویلز می باشد. سیدنی نماد کشور استرالیا است. شهری است با جذابیت‌های بیشمار که دویست و هجده سال از زمان تأسیس آن می‌گذرد. این شهر که در جنوب شرقی استرالیا واقع شده، اولین مکانی است که بیشترین میزان جهانگرد در بدو ورود به استرالیا در آن پا می‌گذارند.

 

سیدنی دارای مؤسسات و مکانهای فرهنگی متنوعی می‌باشد. اپرا هاوس سیدنی از ۵ سالن تشکیل شده که قادر است اجراهای گوناگونی را برگزار کند. اگر به دنبال زندگی راحت و یا تحصیلات عالی هستید حتماً به این شهر بروید. البته شهر سیدنی از نظر گردشگری نیز در ردیف شهرهای برتر دنیا قرار دارد.

منبع : جدولیاب

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.