تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

برای کنکور ارشد سهمیه ها چطوری تاثیر میذارن؟

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید

سلام . اگر پدرت یا اقوام درجه ۱ شما در جنگ و نظام دولتی پستی داشته باشن احتمال قبول شدن شما هس وگر نه ۲۰ درصد امکان سهمیه گرفتن داری. اما توکل بخدا امیدت رو از دست نده اون بخواد تمومه .
هر ساله سازمان سنجش تسهیلاتی را در اختیار مشمولان سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد قرار می دهد که تاثیر بسزایی در رتبه اکتسابی داوطلب دارد . سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ شامل سهمیه رزمندگان ، ایثارگران ۵ درصدی و ۲۵ درصدی می باشد که داوطلبان واجد شرایط برای استفاده از آن می بایست حد نصاب علمی لازم را به دست آورند .
یکی از تسهیلاتی که هر ساله سازمان سنجش برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد در نظر گرفته و شرایط استفاده از آن را در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد ذکر می کند ، سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد می باشد . با توجه به این که این سهمیه ها تاثیر مثبتی در کسب رتبه قبولی و انتخاب رشته کارشناسی ارشد دارند ، مورد توجه داوطلبان مشمول این سهمیه ها قرار می گیرند . هر داوطلب در گروه مربوط به سهمیه خود قرار گرفته و نسبت به افراد آن گروه سنجیده می شود . کلیه متقاضیان مشمول سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ که سهمیه آن ها توسط ارگان مربوطه تایید شده ، می توانند طبق ضوابط از تسهیلات مربوط به آن استفاده نمایند .
سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ شامل سهمیه رزمندگان ، سهمیه ایثارگران و سهمیه آزاد می باشد . اگر داوطلبی مشمول هیچ یک از سهمیه های ایثارگران و رزمندگان نشود مشمول سهمیه آزاد خواهد بود . در ادامه به توضیح سهمیه های ایثارگران ۲۵ و ۵ درصدی و سهمیه رزمندگان می پردازیم . به دلیل تغییرات احتمالی در جزئیات سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ پس از انتشار دفترچه ثبت نام ، مقاله را بروزرسانی خواهیم کرد .
سهمیه رزمندگان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰
داوطلبانی که یکی از شرایط زیر را داشته باشند ، مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ می شوند .
رزمندگانی که از تاریخ ۳۱ شهریور ۵۹ لغایت ۳۱ شهریور ۶۷ حداقل ۶ ماه متوالی یا متناوب به صورت داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبه های نبرد حق علیه باطل حضور داشته اند .
آن دسته از پرسنل کادر ثابت ، پیمانی و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی که علاوه بر میزان موظفی ، از تاریخ ۳۱ شهریور ۵۹ لغایت ۳۱ شهریور ۶۷ حداقل ۶ ماه پیوسته یا ۹ ماه ناپیوسته به صورت داوطلبانه در خطوط مقدم حضور داشته اند .
متقاضیانی که واجد شرایط مذکور بوده و در زمان ثبت نام کد رهگیری ۱۲ رقمی را از ارگان مربوطه دریافت کرده و در فرم ثبت نام درج نموده اند ، در صورت تایید نهایی ارگان ذیربط در سهمیه رزمندگان گزینش می شوند .
نکته قابل توجه این است که مشمولین سهمیه رزمندگان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ می بایست حداقل ۸۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر رشته محل را کسب نمایند در غیر این صورت جزو مشمولین سهمیه آزاد قرار گرفته و گزینش خواهند شد . همچنین اگر سهمیه رزمندگان در کارت ورود به جلسه ارشد قید نشده در زمان دریافت کارت کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ می توانید اطلاعات را ویرایش کنید .
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.