تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

زندگینامه مریسا میر مدیرعامل یاهو

 مریسا مای مدیر تجاری و مدیرعامل یاهو! است. او در گذشته برای مدت زیادی از مدیران و سخنگوهای اصلی گوگل بود و سال‌ها در پروژه‌های مختلف “گوگل” مسئولیت داشته و اولین مهندس زنی است که به استخدام گوگل درآمد.

ماریسا مایر لیسانس سیستم‌های نمادین و فوق لیسانس علوم کامپیوتر را که هر در زمینهٔ هوش مصنوعی بود از دانشگاه استنفورد آمریکا دریافت کرد. او به عنوان یک طرفدار پروپاقرص دنیای مد مشهور است. ماریسا مایر که در اولین سال‌های استخدام در گوگل با لری پیج، یکی از بنیان‌گذاران اصلی گوگل رابطه داشت، به مهارت حرفه‌ای بالا در گفتگوی با رسانه‌ها نیز معروف است. مایر یکی از مسئولان اصلی پروژهٔ آی گوگل نیز بود که به کاربر گوگل امکان می‌دهد به همهٔ سرویس‌های گوگلی که استفاده می‌کند، به آسانی دسترسی داشته باشد. او در توسعهٔ گوگل مپ و جی میل نیز نقش بسزایی داشته‌است. مؤسسه فناوری ایلینوی در ۲۰۰۹، دکترای افتخاری خود را به پاس فعالیت‌های او در زمینهٔ جستجو به او اهدا کرد.

در ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۲ به عنوان رئیس هیئت‌مدیرهٔ یاهو انتخاب شد. ماریسا مایر که در سال ۲۰۰۹ با زکری بوگ، یک کارفرمای معروف آمریکایی ازدواج کرده‌است، در حالی به سمت ریاست یاهو انتخاب شد که باردار بود.

مایر لوتری است. او اولویت‌های خود را «خدا، خانواده و یاهو!» برشمرده است. مریسا مایر در فور سیزنز، سن فرنسیسکو زندگی می‌کند.

 

مریسا از سال ۱۹۹۹ میلادی همکاری خود را با شرکت گوگل آغاز کرد و در آن زمان ماریسا، به عنوان بیستمین کارمند شرکت گوگل و همچنین اولین مهندس زن فعال در گوگل معرفی شده بود! در سال ۲۰۰۲ میلادی و در سن ۲۷ سالگی، میر مدیریت برنامه جذب استعداد گوگل را هم به عهده داشت. در سال ۲۰۰۵ میلادی او به سمت نایب رئیس بخش جستجوی محصولات و تجربیات کاربران منصوب شد.

جالب است بدانید طی ۱۳ سال همکاری میر با کمپانی گوگل، وی در سمت‌ های مختلفی همچون مهندس، طراح، مدیر تولید و همچنین مدیر اجرایی فعالیت داشته است و سپس نقش‌ های کلیدی‌ تر از قبیل مسئول موتور جست‌ و جوی گوگل، گوگل‌ مپ، گوگل‌ بوک، جی‌ میل و… نیز به وی داده شده است. زحمات او گوگل را از یک استارتاپ کوچک تبدیل به یک کمپانی جهانی کرد که تا سال ۲۰۱۰ میلادی، بیش از ۳۰ میلیارد دلار ارزش داشت!

منبع : ویکی پدیا

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.