تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نوزاد تازه متولد شده شما را چگونه می‌بیند؟ ‌

محققان برای اولین بار در جهان ادراک بصری نوزادان تازه متولد شده را بررسی کردند و دریافتند که آنها می‌توانند حالت چهره والدینشان را از فاصله ۳۰ سانتیمتری تشخیص دهند.
سرانجام محققان با ترکیب علم ریاضی، فناوری و دانش قبلی درباره درک بصری، نشان دادند نوزادان تازه متولد شده جهان اطراف خود را چگونه می‌بینند.
نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد که نوزادان دو تا سه روزه قادرند حالات چهره و عواطف اطرافیان را از فاصله ۳۰ سانتیمتری تشخیص دهند. اگر این فاصله به ۶۰ سانتیمتر افزایش یابد نوزاد حالات و چهره‌ها را بسیار تار و مبهم دریافت می‌کند.
این مطالعه به افزایش آگاهی دانشمندان درباره جهان بصری نوزادان کمک شایانی کرده است. همچنین طبق این مطالعه، می‌توان توضیح داد که چگونه نوزادان در روزهای اولیه زندگی و قبل از اینکه قوه بینایی‌شان برای درک جزئیات آماده شود، می‌توانند حالات چهره والدینشان را تقلید کنند. نکته مهم در این مطالعه «حرکت» است.
به گفته پروفسور امریتوس اسوین مگنوسن، پیش از این، محققان با استفاده از عکس‌های گوناگون سعی در برآورد دقیق درک بصری نوزادان داشتند. ایده ما در این مطالعه جدید استفاده از عکس‌های متحرک بود.
وی خاطرنشان کرد: ما در این تحقیق ثابت کردیم، نوزادان تازه متولد شده تنها می‌توانند حالات چهره را ببینتد و ممکن است قادر به فهم معنای حالات نباشند.
این تحقیق توسط مؤسسه روانشناسی دانشگاه اسلو و با همکاری دانشگاه اوپسالا در سوئد انجام شده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.