تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

گران‌ترین و ارزان‌ترین شهرهای دانشجویی در اروپا کدامند؟

گران‌ترین شهر دانشجویی اروپا، پایتخت بریتانیاست. در این شهر هزینه یک ترم تحصیلی ۱۲۴۵۰ یورو است. پس از آن شهر زوریخ در کشور سوئیس (۱۰۶۲۴ یورو) و در جایگاه سوم، شهر منچستر بریتانیا (۱۰۰۰۰ یورو) قرار دارد.
در بریتانیا این شهریه‌های سنگین دانشگاهی است که هزینه تحصیل را بطور قابل توجهی افزایش می‌دهد اما در سوئیس هزینه زندگی بویژه هزینه‌های مربوط به مواد غذایی، نوشیدنی و اشتراک تلفن و ارتباطات بسیار بالاست.
در این رتبه‌بندی، پاریس پایتخت فرانسه در جایگاه هفتم قرار دارد و هزینه هر ترم تحصیل آن ۷۱۰۱ یورو برآورد شده است. در فرانسه ارزان‌ترین شهر دانشجویی نیز شهر دیژون در شرق این کشور است که هزینه هر ترم تحصیلی آن ۴۲۳۱ یورو است.
در گزارشی دیگر، اتحادیه ملی دانشجویان فرانسه (Unef) نیز نسبت به افزایش هزینه‌های دانشجویی در این کشور هشدار داده و وضعیت را نگران کننده خوانده است. بر اساس گزارش این اتحادیه، هزینه زندگی دانشجویان در سال تحصیلی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ میلادی در مقایسه با سال قبل از آن ۱.۳۱ درصد افزایش یافته است. بر این اساس، هزینه ماهانه دانشجویان در این کشور دست‌کم ۸۳۸ یورو است که ماهانه ۱۰.۸۰ یورو بیشتر از دوره مشابه در سال گذشته تحصیلی است.
بخش مهم این افزایش هزینه‌ها به دلیل افزایش اجاره بهای مسکن‌های دانشجویی در فرانسه است که بیش از ۵۰ درصد از کل هزینه‌های دانشجویان را تشکیل می‌دهد و مایه نگرانی بسیاری از دانشجویان در حال تحصیل در فرانسه شده است.
دومین دلیل افزایش هزینه تحصیل در فرانسه، افزایش هزینه‌های حمل و نقل عمومی است زیرا دانشجویان این کشور سالانه باید دست‌کم ۲۷۱ یورو را به استفاده از کارتهای اشتراک حمل و نقل عمومی اختصاص دهند.
اتحادیه ملی دانشجویان فرانسه از دولت خواسته است تا سیاستهای جدیدی را در راستای حمایت از دانشجویان به اجرا بگذارد.
ارزان‌ترین شهرهای اروپایی برای دانشجویان
بنا بر گزارش وبسایت «Nestpick» بخارست پایتخت رومانی با هزینه ۳۵۸۳ یورو برای هر ترم تحصیلی، ارزان‌ترین شهر دانشجویی در سطح اروپا محسوب می‌شود؛ پس از آن نیز آتن، پایتخت یونان (۳.۶۴۰ یورو) قرار دارد.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.