تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

کودک از چه زمانی چهره خود و دیگران را می‌شناسد؟

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید

۲ ماهگی: کودک می‌تواند چهره افرادی را که مراقبش هستند به خاطر بسپارد. بچه‌ها دوست دارند خودشان را در آینه مشاهده کنند. اما از آنجایی که قادر به تشخیص خود نیستند، به زمان بیشتری نیاز دارند. در این سن، تمرکز روی چهره صرفا یک سرگرمی است و ارتباطی با شناخت خویش ندارد.
۳ ماهگی: کودک علاوه بر چهره آشنایان می‌تواند تصاویر دیگر را نیز به خاطر بسپارد. مثلا کتاب مورد علاقه یا خرس عروسکی محبوبش را از هر جا که شده تشخیص خواهد داد، در حالی که حتی نام آنها را نیز نمی‌داند.
۵ ماهگی: کودک می‌تواند اشیاء مورد نظرش را به راحتی تشخیص دهد، حتی اگر بخشی از آنها از دیدش مخفی باشند. بقای شیء یک مهارت شناختی جداگانه است که مدت کوتاهی پس از تشخیص اشیاء توسعه می‌یابد. در ۵ ماهگی، کودک می‌تواند چیزهایی را درک کند که خارج از محدوده دید او هستند.
۱۵ ماهگی: خودشناسی در بسیاری از کودکان دیر توسعه می‌یابد؛ بنابراین، حتی اگر کودک بتواند اشیاء و چهره‌های پیرامونش را به خاطر بسپارد، ممکن است نتواند با دید تصویرش به درک درستی از خویش و آنچه می‌بیند دست یابد. وقتی کودک مستقل شود و بتواند بدون کمک شما راه برود و صحبت کند، ماهیت وجودی خویش را درک کرده و خود را به عنوان یک عضو مستقل خانواده به رسمیت می‌شناسد.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.