تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

بزرگترین ضعف سرویس تلگرام چیست؟

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید

تلگرام هنوز خیلی جای پیشرفت داره (که با آهنگی آهسته و پیوسته در حال پیشرفت هم هست) و پر از ضعفه. از طرفی به دلیل وجود اپ‌های غیررسمی که خیلی از نیاز‌ها رو برآورده کردن نمیشه خیلی به تلگرام خرده گرفت. با این حال اگر بخوام ضعف‌های تلگرام رو تا جایی که خاطر دارم نام ببرم:

۱. دسته بندی: همونطور که دوستان اشاره کردند تلگرام به شدت فضای درهم و شلوغی داره و امکان جدا کردن پیام‌ها از کانال‌ها و بات‌ها نیست. جدای از اون هشتگ به‌ نظر ابزار کاملی برای نظم‌دهی به کانال نیست. تلگرام تو این مورد جای کار زیاد داره.

۲. اسپم: تلگرام به طرز عجیبی پر از اسپم هست و خیلی از اتفاقات از کنترل کاربر خارج هستن. به عنوان مثال، اگر فرد فعالی در گروه‌ها باشید احتمالا با سیل اسپم‌ها در پی‌وی و کانال‌ها و گروه‌هایی که هر روز یکی شما رو درشون عضو می‌کنه آزارتون میده. البته تقریبا تمام پیامرسان‌هایی که من استفاده کردم هم مخاطبین میتونن شما رو به گروه‌ها اضافه کنن، اما در مورد تلگرام به‌خاطر وجود آیدی این موضوع جدی‌تر هست. فکر می‌کنم تلگرام باید کنترل بیشتری روی محتوا به کاربر بده (که داره روش کار می‌کنه).

۳. پیچیدگی: شاید این ایراد یکم عجیب باشه چون کار با تلگرام واقعا ساده‌س. اما منظور من تنها استفاده عادی و پیام دادن نیست. وقتی مدتی با تلگرام کار می‌کنید بعضی چیزها عذابتون میدن. در یک مثال ساده “حذف مخاطب‌ها” در تلگرام عذاب است! چرا در خود اپ امکان حذف مخاطبین وجود ندارد؟ برای کار به این سادگی باید ترفند زد! یا اینکه کاربران با نسخه‌های فرعی مثل موبوگرام و قابلیت‌هایی مثل حالت روح (!) می‌آیند پیامتان را می‌خوانند و شما نمی‌فهمید.

۴. امنیت: شاید عجیب باشه که در امنیت تلگرام ضعفی ببینیم. اما منظور من چیزی جدای از بحث فنی و الگوریتم‌های رمزنگاری پلتفرم است. مقصود من خود کاربران هستند. با فرض اینکه من به حریم شخصی و امنیت اطلاعاتم اهمیت بدهم و تمام نکات را رعایت کنم باز هم هیچ چیز تضمین شده نیست. اگر مخاطب شما از نسخه فرعی مثل موبوگرام استفاده کند(که متاسفانه خیلی‌ها استفاده میکنن) که هیچ اعتمادی به آن نیست همه تلاش شما برباد رفته. البته من به هیچ‌وجه اپن سورس بودن تلگرام رو محکوم نمیکنم و یکی از نکات مثبت و دلایل موفقیت تلگرام هم همین متن باز بودن هست، اما بعضی نسخه‌های فرعی حتی برای خود تلگرام هم نگرانی ایجاد کردن.

۵. اخبار جعلی و کپی‌رایت: این مورد یک مشکل ساختاری در بین تمام پلتفرم‌های اجتماعی هست (دسته‌کم بخش اخبار جعلی اون) و در مورد تلگرام بحث جدی‌تر هم میشه. همه ما شاهد بودیم که کانال‌هایی مثل آمدنیوز طی ماه‌های گذشته چقدر اخبار جعلی منتشر کردن. اپل هم به‌تازگی تلگرام رو از اپ‌استور حذف کرد و دلیلش هم پورنوگرافی کودکان بود. مشخصه که تلگرام در این زمینه مشکل جدی داره. بحث کپی‌رایت هم برای خودش داستانی جدا داره. حداقل کانال‌های ایرانی با نقض این قانون زنده‌ان!

به‌هرروی تلگرام پلتفرم خیلی خوبی شده و روزبه‌روز در حال پیشرفت هست و جدیدا TON هم سروصدا به پا کرده، ایده جذابیه که بسیاری معتقدن Scam بیش نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.