تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

ادرس بهترین و معروف ترین پارک های تهران

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید

پارک شهر
آدرس: محدوده خیابان‌های خیام و شهید فیاض‌بخش
بهترین پارک های تهران برای پیاده روی
پارک شهر یکی از قدیمی‌ترین پارک ها و بوستان‌های معروف تهران و نخستین پارک عمومی این شهر واقع در منطقه ۱۲ است که در سال ۱۳۳۹ تاسیس شد. این پارک در مرکز تهران و در محدوده خیابان‌های خیام و شهید فیاض‌بخش قرار دارد. در واقع پارک شهر در فاصله‌ کوتاهی از بازار بزرگ تهران واقع شده است. قدمت، وسعت زیاد، بهره‌مندی از کتابخانه‌ای غنی، تنوع گونه‌های گیاهی و وجود گونه‌های نادر در بین آن‌ها، از جمله دلایل شهرت این پارک هستند. ضمن اینکه این پارک برای معلولان مناسب‌سازی شده است.
از امکانات این پارک می‌توان به موزه صلح تهران در ضلع شمالی، آکواریوم، باغ پرندگان، سایت پرنده‌نگری،‌ زمین بازی کودکان، امکانات ورزشی و دریاچه مصنوعی (با امکان گشت زدن با قایق پدالی) اشاره کرد. یک رستوران سنتی نیز در مرکز پارک فعالیت می‌کند.

پارک نیاوران
آدرس: شمال خیابان پاسداران تا میدان باهنر (نیاوران)
بهترین پارک های تهران برای پیاده روی
پارک نیاوران به فرمان محمدرضا پهلوی و با نقشه طراحان انگلیسی و معماری مهندس سردار افخمی در سال ۱۳۴۸ بنا شد. این بوستان با مساحت ۶۲,۰۰۰ متر مربع در شمال شرقی تهران، در منطقه نیاوران قرار دارد. طبقات مختلف و پله‌های متعدد از ویژگی‌های بارز این پارک است. دو درب ورودی شمالی و جنوبی برای این پارک در نظر گرفته شده که هر دو درب در به خیابان پاسداران هستند. آب‌نماهای بزرگی با مساحتی در حدود ۳,۳۲۰ متر مربع در این پارک ساخته شده است.
۸,۰۰۰ متر مربع گل‌کاری و در حدود ۲۰,۰۰۰ متر مربع چمن‌کاری به‌همراه درختان از گونه‌های فراوان در پهنه سبز پارک قرار دارد. یکی از کهن‌ترین درختان چنار تهران با ۱۵۰ سال عمر، ۲۰ متر ارتفاع و محیط ۲٫۸ متری بر زیبایی این بوستان افزوده است. ساختمان کانون فرهنگی کودکان، کتابخانه، آمفی‌تئاتر، زمین اسکیت، زمین بازی کودکان، زمین تمرین اسب‌سواری، سالن ورزشی بانوان و چهار استخر بزرگ از امکانات پارک نیاوران تهران است.

پارک پرواز
آدرس: سعادت‌آباد، بالاتر از میدان سرو، میدان بهرود
بهترین پارک های تهران برای پیاده روی
پارک پرواز یکی از پرطرفدارترین پارک های غرب تهران است که نه‌تنها محلی ایدئال برای پیاده‌روی محسوب می‌شود،‌ بلکه در تمامی فصول سال پذیرای خانواده‌ها، به‌ویژه علاقه‌مندان به عکاسی است. این پارک در ارتفاعات سعادت‌آباد قرار دارد، به همین دلیل در کنار مناظر دیدنی تهران نظیر برج میلاد می‌توانید از استشمام هوای پاک لذت ببرید. پیاده‌روی یکی از ساده‌ترین فعالیت‌های در دسترس در پارک پرواز به حساب می‌آید که برای انجام آن فقط به یک جفت کفش نیاز دارید. امکان اسکیت، شطرنج، فوتبال و سایر ورزش‌ها در این پارک وجود دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.