تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

ادرس بهترین و معروف ترین پارک های شیراز

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید

۱. پارک کوهپایه شیراز
آدرس: بلوار هفت تنان
ساعت فعالیت: شبانه‌روزی
«پارک کوهپایه شیراز» در نزدیکی دروازه قرآن، یکی از مشهورترین پارک های کوهستانی شیراز است که به غرفه‌های نارنجی‌رنگ فروش محصولات شهرت دارد. یکی از جاذبه‌های پرطرفدار پارک، گهواره دید نام دارد که با کمی پله‌نوردی می‌توان به آن رسید. گهواره دید، امکان تماشای منظره زیبایی از دروازه قرآن و بخشی از شهر را از فراز کوه به گردشگران می‌دهد.
مساحت پارک کوهپایه حدود ۱۹,۰۰۰ متر مربع است که در بخشی از آن ورزش صبحگاهی به‌صورت همگانی اجرا می‌شود. این پارک امکاناتی مانند شهربازی کودکان، وسایل ورزشی، بوفه، نمازخانه، سرویس بهداشتی و تاکسی سرویس را شامل می‌شود. در شهربازی وسایلی مانند ماشین برقی، چرخ‌‌وفلک، بشقاب پرنده، قطار ویژه کودکان، استخر توپ، سینما سه‌بعدی و… وجود دارد.

۲. بوستان بعثت
آدرس: بلوار بعثت
تلفن: ۳۶۴۸۹۳۳۸ ۰۷۱
ساعت فعالیت: ۹:۳۰ تا ۲۱:۳۰

۳. پارک آزادی شیراز
آدرس: بلوار آزادی
ساعت فعالیت: شبانه‌روزی
«پارک آزادی شیراز» در شمال شهر، یکی از مشهورترین و قدیمی‌ترین پارک های شیراز به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۵ شمسی افتتاح شد. این پارک با مساحت ۲۰۰,۰۰۰ متر مربع به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک شیراز نیز شناخته می‌شود. پارک آزادی از طریق بلوار آزادی در شمال، خیابان مشکین‌فام در جنوب، خیابان سمیه در شرق و میدان آزادی یا فلکه گاز در غرب پارک قابل دسترسی است.

پارک آزادی بیش از نیم قرن است که با وجود درختان کهنسال و انبوه، منظره دریاچه و کوهستان و آب‌وهوای مطبوع، یکی از بهترین پارک‌ها برای گردش خانوادگی به شمار می‌رود. این پارک دارای یک محوطه قایقرانی و مجموعه بادی برای کودکان و شهربازی با بازی‌های جذاب همچون چرخ‌وفلک، ترن هوایی و… برای بزرگسالان است.
پارک آزادی امکانات رفاهی مناسبی مانند دریاچه مصنوعی با قابلیت قایقرانی، تالار نمایش، آب‌نماهای زیبا، خدمات کرایه دوچرخه، غرفه‌های فروش خوراکی، نیمکت، نمازخانه و سرویس بهداشتی را شامل می‌شود. همچنین مجتمع فرهنگی مذهبی و خانه فرهنگ موجود در پارک نیز خدماتی را ارائه می‌کنند.

۴. لونا پارک شیراز
آدرس: بلوار آیت‌الله ربانی، مقابل دادگاه انقلاب
تلفن: ۳۲۲۸۴۱۲۱ ۰۷۱
ساعت فعالیت شهربازی: ۱۴ تا ۲۴

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.