تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

ادرس بهترین و معروف ترین پارک های گرگان

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید

پارک شهر از قدیمی ترین پارک های گرگان
این پارک به لحاظ موقعیت جغرافیایی درست در مرکز شهر گرگان یعنی در شمالغربی میدان کاخ سابق و میدان ولیعصر فعلی واقع شده است. قدمت احداث این پارک بزرگ و قدیمی به سال ۱۳۴۳ شمسی برمی گردد. امکان ندارد که کسی وارد این پارک شده و خوشحال و با نشاط از آن بیرون نیاید. چراکه پارک شهر علاوه بر داشتن فضای سرسبز و چشم انداز بکر و دیدنی همچنین از وسایل تفریحی و ورزشی زیادی نیز برخوردار است که می تواند اوقات خوشی را برای بازدیدکنندگان رقم بزند.

پارک النگدره از شلوغ ترین پارک های گرگان
پارک مذکور از نوع پارک جنگلی و بسیار باصفاست. این پارک به وسعت ۱۸۵ کیلومتر جزء بزرگترین پارک های موجود در گرگان محسوب می شود و با چشم انداز بسیار زیبایی که دارد به عنوان یکی از ۷ منطقه نمونه گردشگری ایران و شاخص ترین پارک منطقه شمال کشورمان انتخاب شده است. این پارک به دلیل هوای خنک، پوشش جنگلی و سرسبز و نیز رودخانه و چشمه هایی که دارد به عنوان ییلاقی در گرگان نیز محسوب می شود. جالب است بدانید که هوای داخل پارک النگدره دستکم ۱۰ درجه سانتیگراد پایین تر از خود شهر گرگان می باشد! فقط باید این نکته را هم درنظر داشت که پارک جنگلی النگدره کمی دورتر از شهر و در واقع در ۵ کیلومتری جنوب غربی گرگان یعنی دقیقا در مسیر جاده ناهار خوران قرار دارد. نکته جالب دیگر اینکه پارک النگدره با تعداد ۵۰۰۰۰۰ بازدیدکننده در سال جزء شلوغ ترین پارک های گرگان و منطقه شمال ایران نیز محسوب می شود.

پارک گل ها از زیباترین پارک های گرگان
اگر قصد پیاده روی در یکی از پارک های گرگان به سرتان زده پس توصیه می شود که پیاده روی در پارک گلهای گرگان را از دست ندهید. طراحی پارک گلها به گونه ای است که در امتداد آبراه شهری گرگان احداث شده و همین امر باعث فراهم شدن دسترسی آسان شهروندان به این پارک شده است. این پارک زیبا علاوه بر داشتن فضای سبز دلپذیر همچنین نیمکت هایی برای استراحت بازدیدکنندگان داشته و ایضا از محوطه بازی کودکان، مسیرهایی برای پیاده روی و دوچرخه سواری نیز برخوردار است. به این امکانات بایستی وسایل ورزشی موجود در پارک گلها را نیز باید اضافه کنیم. طراحی پارک گلها مخصوصا با باغچه های گلکاری شده و تونل های سرسبز ایجاد شده با گیاهان رونده و پیچک، سازه های فانتزی، حوض های آب همه و همه طوری است که فقط حس آرامش و لذت از طبیعت را به گردشگران و بازدیدکنندگان القاء می کند.

پارک ناهارخوران جزء معروفترین پارکها در گرگان
با وجود اینکه پارک ناهارخوران با شهر گرگان حدود ۴ کیلومتری فاصله دارد اما این فاصله به خاطر تماشای زیبایی های طبیعت و لذت از پیک نیک خانوادگی می تواند دلچسب تر هم باشد. این پارک نیز همانند النگدره معروف جزء پارک های جنگلی گرگان محسوب شده و فوق العاده زیبا و تماشایی است. فضای سرسبز و دلچسب با انبوهی از درختان متراکم و پرپشت از نوع جنگل های هیرکانی و نیز آب و هوای معتدل دست به دست هم داده تا پارک ناهارخوران را برای ناهارخوری گردشگران خاطره انگیز سازد. اما نکات مهمی که بد نیست درباره پارک ناهار خوران گرگان بدانید عبارتند از:
این پارک جنگلی قدمت ۴۰ میلیون ساله داشته و پیدایش آن به عصر ژوراسیک نسبت داده می شود.
پارک مذکور علاوه بر داشتن چشم انداز بسیار جذاب همچنین دارای آب و هوای معتدل و نیمه مرطوبی است.
پارک ناهارخوران از امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی مثل پارکینگ، آلاچیق، زمین بازی، رستوران و بوفه برخوردار است.
پیش نیاز سفر توریستی به کشورهای دیگر جهان اخذ ویزای توریستی مثل ویزای شنگن اروپا یا ویزای توریستی کانادا و غیره می باشد. هموطنان علاقه مند جهانگردی و سفر به دور دنیا می توانند شرایط اخذ ویزای توریستی از هر کشور خارجی را از مشاورین حرفه ای مجموعه سفیران سفر جویا شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.