تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

ادرس بهترین و معروف ترین پارک های ساری

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید

پارک ملل ساری
پارک ملل ساری، بزرگ ترین مجموعه توریستی – تفریحی در شمال کشور است. این پارک زیبا در غرب رود تجن ساخته شده است. پارک ملل ساری سی و پنج هکتار وسعت دارد و از زیباترین پارک های ساری به حساب می آید. در این مجموعه تفریحی امکانات رفاهی و تفریحی زیادی برای مسافران و گردشگران در نظر گرفته شده است که از جمله آن ها می توانیم به پارکینگ، جزیره مصنوعی، خانه سنتی، پل کابلی معلق، امکانات ماهیگیری، فضای سبز، مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری، قایق پدالی و قایق موتوری، جت اسکی و غیره اشاره کنیم.
در پارک ملل ساری پرچم تمام کشورها قرار داده شده است و به همین علت نام ملل را برای این مجموعه توریستی انتخاب کرده اند. جالب است بدانید که پارک ملل ساری بعد از صد روز از تاریخ شروع ساخت به بهره برداری رسید. با رفتن به این پارک زیبا می توانید لحظات بسیار جذابی را در سفر خود تجربه کنید و از جاذبه های تفریحی موجود در این پارک لذت ببرید.
پارک قائم ساری
پارک قائم ساری در حاشیه شرقی رود تجن ساخته شده است. این پارک روبروی پارک ملل که در حاشیه غربی رود تجن می باشد، قرار دارد و این دو پارک از طریق پلی معلق به هم وصل می شوند. پارک قائم حدود هفتاد و هشت هزار متر مربع وسعت دارد. از جمله امکانات رفاهی این پارک می توان پارکینگ، نمازخانه، آلاچیق، کافی شاپ و سرویس بهداشتی را نام برد. قایق پدالی، جت اسکی، تخته اسکی، شهربازی کوچک و دریاچه سد لاستیکی نیز از جمله امکانات تفریحی در پارک قائم ساری هستند. این پارک را با نام پارک تجن نیز می شناسند. این پارک زیبا که در کنار رودخانه قرار دارد فضای بسیار خوبی را برای گذراندن اوقات فراغت به وجود آورده است و میزبان مسافران و گردشگران زیادی است.
اگر به ساری سفر می کنید، حتما ساعاتی از سفر خود را به دیدن از این پارک زیبا اختصاص دهید. در این پارک می توانید عکس های یادگاری زیبایی برای صفحات مجازی خود بگیرید و خاطرات این سفر را برای همیشه ماندگار کنید.
پارک نیلوفر آبی
پارک نیلوفر آبی یکی از جذاب ترین و پر طرفدار ترین جاهای دیدنی ساری و یکی از زیباترین پارک های ساری است. این پارک زیبا در دو کیلومتری جاده ساری – نکا قرار گرفته است. پارک نیلوفر آبی ساری چهل و پنج هکتار وسعت دارد و در نزدیکی روستای آبندانسر قرار گرفته است. سه حوضچه بزرگ در این پارک دیده می شود که یکی از آن ها پوشیده از گل های نیلوفر آبی است و بسیار زیبا و چشم نواز می باشد. فصل تابستان زمان گل دهی گل های نیلوفر آبی است و در این زمان پارک نیلوفر آبی ساری از همیشه زیباتر است.
مسافران و گردشگران زیادی از این پارک دیدن می کنند. گل های نیلوفر آبی صبح زود باز می شوند و تا بعد از ظهر باز هستند و بعد از آن بسته می شوند. در این پارک امکان ماهیگیری نیز وجود دارد. ماهی آزاد، ماهی کپور، ماهی فیتوفاک و ماهی امور در پارک نیلوفر آبی ساری پرورش داده می شود. علاوه بر این ها امکانات رفاهی و تفریحی زیادی نیز در این پارک برای مسافران و گردشگران در نظر گرفته شده است. مانند: سفره خانه سنتی، آلاچیق، زمین بازی کودکان، پیست سوارکاری، نمازخانه و اسکله قایق رانی.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.