تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

ادرس بهترین و معروف ترین پارک های اراک

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید

پارک خیبر جزء پارک های دیدنی اراک
این پارک در محله داوران اراک قرار دارد و به سبب وجود فضای سبز وسیع می تواند گزینه خوبی برای پیاده روی و لذت از طبیعت سرسبز باشد. پارک خیبر اراک به صورت شبانه روزی در خدمت عموم مردم قرار دارد. این پارک جزء پارک های دنج و راحت اراک نیز محسوب می شود که شرایط خوبی هم برای برگزاری دورهمی های خانوادگی را فراهم می کند. از مهمترین امکانات موجود در پارک خیبر اراک می توان به بوفه، نماز خانه و نیز سرویس بهداشتی آن اشاره کرد. مسافران و گردشگران برای بازدید از این پارک بایستی وارد بزرگراه امام علی اراک شده و به سمت پارک که روبروی همین بزرگراه است، حرکت کنند.
پارک جنگلی شهید باهنر از پارک های معروف اراک
این پارک جزء پارک های قدیمی اراک نیز محسوب شده و از لحاظ جغرافیایی در ابتدای جاده تهران قرار دارد. قدمت احداث پارک جنگلی شهید باهنر اراک به حدود سال ۱۳۶۲ بر می گردد. در آن زمان پارک مذکور با مساحتی حدود ۱۸۳ هکتار با گونه های مختلف درختی و نیز فضای سبز وسیع احداث گردید. در پارک جنگلی شهید باهنر اراک آلاچیق ها و مکان های برای کمپ زنی و استراحت خانواده ها پیش بینی شده است. همچنین گردشگران می توانند از امکانات رفاهی و تفریحی موجود در این پارک مثل وسایل بازی کودکان، بوفه، رستوران سنتی، سرویس بهداشتی و غیره نیز استفاده کنند.
جالب است بدانید که پارک جنگلی شهید باهنر اراک با مساحت حدود ۱۸۳ هکتاری هنوز هم به عنوان یکی از بزرگترین پارک های جنگلی مصنوعی یا دست کاشت در ایران محسوب می شود. گونه های درختی کاشت شده در پارک مذکور غالبا از انواع سازگار با محیط زیست و اقلیم استان می باشد. این پارک هم اکنون تحت مدیریت شهرداری اراک قرار دارد و جزء پارک هایی است که در روزهای تعطیلی مقصد طبیعت دوستان و عاشقان محیط زیست می باشد
پارک آزادی اراک جزء پارک های شهری اراک
این پارک جزء پارک هایی است که برای شهروندان اراکی بسیار مهم و ارزشمند محسوب می شود. مساحت تقریبی این پارک حدود ۱۰۰۲۸۰ متر مربع می باشد و از این نظر پارکی نسبتا بزرگ در شهر اراک محسوب می شود. پارک آزادی از لحاظ موقعیت جغرافیایی در شهر اراک، خیابان قائم مقام و درست در مجاورت ساختمان شورای اسلامی شهر اراک واقع شده است. گردشگران و مسافران در این پارک علاوه بر برخورداری از امکاناتی نظیر شهر بازی همجنین از زمین فوتبال و والیبال و نیز مسیر دوچرخه سواری نیز برخوردار هستند. همچنین در پارک آزادی امکانات رفاهی نظیر فروشگاه، بوفه مواد غذایی و سرویس دستشویی نیز برای استفاده همگانی وجود دارد.
پارک ملت از پارک های هنری اراک
اگر در اراک به دنبال پارکی بزرگ با امکانات بیشتر هستید حتما سری به پارک ملت این شهر بزنید. به لحاظ جغرافیایی این پارک در حوالی دروازه تهران واقع شده و از سوی دیگر به میدان و بیمارستان ولیعصر نزدیک است. پارک ملت دارای فضای سبز بسیار وسیع و دلبازی است که وجود حوض آب و آبنمای موزیکال زیبا و همچنین شهربازی کودکان به آن زیبایی شگفت انگیزی بخشیده است. در واقع این پارک ترکیبی از زیبایی های بصری حاصل از جلوه های طبیعی و نیز طراحی و فضاسازی های مدرن می باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.