تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

طرز تهیه پفیلا خانگی

دانه ذرت نوعی غلات سرشار از ریزمغذی هاست که در انواع غذاها و سالادها کاربرد دارد. آرد ذرت یکی از فراورده‌های پرمصرف ذرت است که در تهیه انوع شیرینی نظیر کیک اسفنجی با آرد ذرت، شیرینی با آرد ذرت، بیسکویت با آرد ذرت، حلوا با آرد ذرت، فرنی با آرد ذرت؛ همچنین انواع سوسیس و کالباس استفاده می‌شود.
پفیلا یا ذرت بو داده نیز از دیگر فراورده‌های ذرت است که می‌توان در کمترین زمان و به راحتی در منزل درست کرد و به عنوان یک میان وعده‌ی خوشمزه مورد استفاده قرار داد. این ذرت‌های پف کرده معمولا در میان بچه‌ها از محبوبیت خاصی برخوردارند و برای اطمینان از سلامتی و تازه بودن آن بهتر است در خانه درست شود. طرز تهیه پفیلا نیز مانند همه خوراکی‌ها نکاتی دارد که آگاهی از آن نکات به ما کمک می‌کند بتوانیم محصولی باکیفیت درست کنیم و از خوردن آن لذت ببریم.

موادلازم

روغن کانولا ۲-۳ قاشق غذاخوری
ذرت ۱/۲ فنجان
نمک به میزان لازم

کار را با پوشاندن کف یک قابلمه یا تابه دردار با یک لایه روغن کانولا شروع کنید. سعی کنید از قابلمه یا تابه‌ای استفاده کنید که این مقدار ذرت، کف آن پهن شود و ذرت‌ها روی هم انباشته نشوند. استفاده از روغن کانولا برای این منظور به دو دلیل مناسب است، یکی اینکه دارای طعم و مزه طبیعی است و دیگر اینکه نسبت به حرارت بالا مقاوم است. هرچند روغن زیتون، روغنی سالم‌تر است، ولی در حرارت بالا می‌سوزد، بنابراین بهتر است از روغن‌های مقاوم به حرارت استفاده شود. کره نیز دارای همین خاصیت است و اگر از کره به تنهایی استفاده شود در حرارت بالا می‌سوزد بنابراین اگر برای تهیه پفیلا تمایل به استفاده از کره دارید سعی کنید از مخلوط کره و روغن به نسبت مساوی استفاده کنید.

۴-۳ عدد دانه ذرت را در قابلمه ریخته، درب قابلمه را ببندید، حرارت را متوسط کنید و منتظر بمانید تا ذرت‌ها پف کنند.

پس از اینکه ذرت‌ها پف کردند، درب قابلمه را برداشته و ۱/۲ فنجان ذرت را در قابلمه بریزید. قابلمه را کمی تکان دهید تا همه دانه‌های ذرت به روغن داغ آغشته شوند.

درب قابلمه را ببندید و منتظر بمانید تا ذرت‌ها پف کنند.

وقتی پف کردن ذرت ها شروع شد، به آرامی و با دقت زیر درب قابلمه را باز کنید تا بخار ایجاد شده در قابلمه خارج شده و ذرت‌ها مرطوب نشوند.

در همین موقع می توانید گاهی قابلمه را تکان دهید تا همه ذرت‌ها به طور یکنواخت بوداده شوند. هنگام تکان دادن قابلمه درب قابلمه را محکم نگه دارید که باز نشود.

وقتی سرعت شکفته شدن ذرت‌ها کم شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و قبل از برداشتن درب قابلمه چند ثانیه صبر کنید تا همه ذرت‌ها شکفته شوند.

سپس درب قابلمه را برداشته، پفیلا را در کاسه بزرگی بریزید و مقداری نمک روی آن بپاشید.

در صورت تمایل می توانید با افزودن مقداری پودر کاری یا پودر فلفل سیاه، پفیلای ادویه ای را تجربه کنید.
می توانید روی پفیلای داغ، کره ذوب شده ریخته و چند دقیقه در فر گرم قرار دهید تا طعم پفیلای کره ای را تجربه کنید.
در صورت تمایل می توانید مقداری آبلیمو یا سرکه، کره و نمک را مخلوط کرده و روی پفیلای داغ اسپری کنید. سپس چند دقیقه در فر گرم قرار دهید تا پفیلای لیمویی یا سرکه ای داشته باشید.
می توانید مقداری پنیر پارمزان را ریز رنده کرده و همراه با مقداری پودر سیر به پفیلای داغ اضافه کنید. سپس چند دقیقه در فر گرم قرار دهید تا پفیلای پنیری داشته باشید.
اگر طعم های شیرین برای شما لذت بخش است، مقداری پودر کاکائو و پودر شکر را مخلوط کرده و روی پفیلای داغ بریزید. سپس پفیلا را در کیسه کاغذی ریخته و خوب تکان دهید تا ذرات کاکائو و شکر به آن بچسبد. حالا می توانید از خوردن پفیلای شکلاتی با طعم شیرین لذت ببرید.

منبع : مشهدفوری

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.