تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

روش حل سودوکو

در جدول سودوکوی چهارقلو به طور معمول عددی وجود ندارد، نشانه گذاری با مداد در جدول سودوکو می تواند راه حلی مفید و چاره ساز برای یافتن موقعیت درست کاندیدها در جدول سودوکو باشد.

 

در بازی های فکری و منطقی همچون بازی سودوکو، مهم ترین عامل برای رسیدن به جواب نهایی بی شک به کار بردن منطق و همچنین استدلال های منطقی می باشد. نکته ای که همیشه و همواره بایستی به آن توجه لازم و کافی داشته باشید.

 

 

شما می توانید با تمرکز بر روی جدول سودوکو و همچنین دنبال کردن سطرها، ستون ها و مربع های ۳ در ۳ و همچنین اعمال قوانین حاکم بر بازی، خانه های جدول را یکی پس از دیگری پر نمایید و راه را برای تکمیل جدول آسان تر کنید.

بازی سودوکو دارای انواع مختلف و متنوعی می باشد؛ متاسفانه بسیاری از افراد سودوکوباز این نکته را نمی دانند و گمان می برند که سودوکو فقط و فقط به یک حالت است و آن هم سودوکوی معمولی و یا سودوکوی کلاسیک!

 

در این مطلب تصمیم داریم برای شما همراهان، توضیحاتی پیرامون جدول سودوکوی چهارقلو داشته باشیم؛ با ما همراه باشید. جدول سودوکوی چهار قلو، یکی دیگر از متداول ترین انواع جالب بازی سودوکو به شمار می آید؛ جالب است بدانید می توان جدول سودوکوی چهارقلو را به صورتی طراحی کرد که هیچ عددی در آن وجود نداشته باشد!

دقت داشته باشید در جدول سودوکوی چهارقلو در بین برخی از تقاطع خانه های جدول، اعدادی به صورت راهنما قرار داده شده اند. شما می توانید با توجه کامل و لازم به موقعیت اعداد درج شده در جدول و همچنین نحوه ی تعامل آن ها با یکدیگر، سودوکوی چهارقلو را به آسانی حل کنید.

در ادامه تصمیم داریم درباره ی قانون حل جدول سودوکوی چهارقلو با هم بیشتر صحبت کنیم و حتی یک نمونه ی  حل شده از آن را نیز بررسی نماییم. با ما همراه باشید.

 

قانون حل جدول سودوکوی چهارقلو

برای حل جدول سودوکوی چهار قلو، بایستی اعداد ۱ تا ۹ را به صورتی در خانه های جدول سودوکو قرار دهید که هر عدد، فقط و فقط یک بار در سطرها، در ستون ها و همچنین در مربع های کوچک ۳ در ۳ تکرار شوند. علاوه بر این، توجه داشته باشید چهار عدد در محل تقاطع دو خط نوشته شده است که این اعداد بایستی در چهار خانه ی مجاور این خطوط قرار داده شوند.

به نمونه حل شده ی بالا دقت کنید؛ همانطور که مشاهده می کنید، تنها راه حل جدول سودوکوی چهارقلو توجه به نحوه ی قرارگیری خانه های چهارتایی در جدول سودوکوی مدنظر است. همچنین مهم ترین راه حل برای حل جدول سودوکوی چهارقلو، یافتن مجموعه اعداد چهارتایی است؛ مجموعه اعدادی که دارای ارتباط با سایر مجموعه اعداد باشند و یا اینکه، دارای دو عدد یکسان در مجموعه ی خود هستند!

بد نیست بدانید برخی از خانه های چهارتایی در جد.ول سودوکوی چهارقلو دارای دو عدد یکسان در ترکیبات خود هستند؛ برای مثال در سودوکوی نمونه ی حل شده، ترکیب ۱۱۷۹ از دو عدد ۱ تشکیل شده است! در این شرایط بی شک دو خانه از این ترکیب، عدد ۱ می باشند و چون هر سطر و هر ستون، فقط و فقط می توانند هر عدد را یک بار در خود جای دهند، بنابراین چنانچه بتوانید یکی از اعداد ۷ یا ۹ را در جدول سودوکوی مدنظر خود بدست آورید، موقعیت هر دو عدد ۱ مشخص خواهد شد!

 

توجه داشته باشید روش نشانه گذاری با مداد از جمله کلیدی ترین روش ها برای حل جدول سودوکوی چهارقلو به شمار می آید. از آن جایی که در جدول سودوکوی چهارقلو به طور معمول عددی وجود ندارد، نشانه گذاری با مداد در جدول سودوکو می تواند راه حلی مفید و چاره ساز برای یافتن موقعیت درست کاندیدها در جدول سودوکو باشد.

همچنین یکی دیگر از روش ها و شیوه ها برای حل جدول سودوکوی چهار قلو، بررسی تقابل دو مجموعه چهارتایی است. لازم است بدانید در بعضی شرایط، دو مجموعه چهارتایی در یک و یا دو خانه ی جدول سودوکو با یکدیگر مشترک هستند! اشتراکی که سبب می شود اعدادی از هر دو مجموعه ی اعداد بدست آیند.

در یک مثال می توان گفت در مجموعه های مربع ۹ جدول سودوکوی نمونه ی حل شده، دو مجموعه ۱۳۵۹ و ۲۴۵۷ در عدد ۵ مشترک هستند! بنابراین بی شک خانه ی  مشترک این دو مجموعه اعداد بایستی عدد ۵ باشد.

 

به طور معمول سودوکوهای چهارقلو دارای یک و یا چند کلید در جدول می باشند که این اتفاق سبب می شود تا جدول سودوکو باز شود و حل آن نیز ساده تر گردد. در یک مثال دیگر می توان گفت عدد ۵ بدست آمده در نمونه جدول سودوکوی حل شده، موجب می شود اعداد ۵ و ۷ که در مجموعه های چهارتایی ۲۴۵۷ و ۳۵۶۷ مربع های ۷ و ۸ قرار گرفته اند، بدست آیند!

 

در انتها دقت داشته باشید جدول سودوکوی چهارقلو مانند جدول سودوکو معمولی و یا جدول سودوکوی کلاسیک، فقط و فقط دارای یک جواب منحصر به فرد است! پس شما می توانید پس از یافتن چند عدد در جدول سودوکوی چهارقلو، از قانون جد.ل سودوکوی معمولی نیز استفاده کنید.

منبع : جدولیاب

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.