تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

روش های پروش سبزیجات

چرا سبزی‌ پرورش دهیم؟

هر چند خرید، ساده ترین راه برای تهیه سبزی است، اما باغبانی و کشت سبزی به خصوص زمانی که شخص مهارت کافی نیز نداشته باشد، میتواند امر دشواری باشد.در صورت کسب مهارت در باغبانی، کشت سبزی میتواند به فعالیتی فوق العاده تبدیل شود که موجب تولید محصولی تازه میشود.

همچنین این اتفاق میتواند تاثیر مثبتی بر رژیم غذایی ما داشته باشد.

سعی کنید فعالیت بدنی خود را افزایش داده و زمان بیشتری را با خانواده در کنار هم سپری کنیم.

این همان دلیلی است که نستله به‌عنوان بخشی از برنامه‌ جهانی کودکان سالم، آن را توسعه داده و راه حل‌هایی برای رشد سبزی‌های خود ارائه می‌دهد. می‌توانید این نکته‌ها را به‌طور کامل (به‌صورت فایل پی دی اف، و حجم ۲ مگ) دانلود کرده و یا نگاهی سریع به این شش نکته انداخته و کار را شروع کنید.

۱- بیاد داشته باشد: می‌توانید سبزی‌ها را در هرجایی بکارید.

شما برای کاشت سبزی، به فضای زیاد یا فضاهای باز نیازی ندارید. یک گلدان پنجره‌ای ساده برای بسیاری از گیاهان و سبزی‌ها کافی است.

چرا محیط‌های اطراف خود را نمی‌گردید تا اگر مکان‌هایی برای به اشتراک‌گذاری در جامعه هست، آنها را پیدا کنید؟ جامعه باغبانی نیز برای اشتراک‌گذاری دانش و دانستن نحوه‌ زندگی افراد، محلی مناسب است.

یافتن فضایی برای ایجاد باغچه خود…

۲- یک جعبه باغبانی ایجاد کنید.

تمام چیزی که برای این کار نیاز دارید مقداری چوب، میخ و یک چکش است. ساختن آن و پر کردن این جعبه‌ها با خاک غنی‌شده کار ساده و آسانی است.

فقط مطمئن شوید که در زمان استفاده از میخ و چکش دقت داشته باشید.

نحوه‌ ساختن جعبه رشد و پرورش گیاه…

۳- کود ارگانیک را خودتان تهیه کنید.

کودهای ارگانیک به محیط ضرر نمی‌رسانند و زباله‌های خانگی را کاهش می‌دهند و مواد مغذی لازم برای رشد سالم گیاهان را فراهم می‌کنند.

فرم‌های بسیاری از کودهای ارگانیک وجود دارند. ازجمله کود کشاورزی، هوموس کرم و کمپوست. در اینجا برخی راه‌های ساده برای تولید کود توسط خود شما ارائه‌ شده است.

“راهنمای کامل کودکان سالم نستله برای کاشت سبزیجات” را دانلود کنید (pdf, 2Mb).

۴- باغچه خود را پرورش دهید.

رشد سبزی ‌تنها پاشیدن تخم گیاه بر روی خاک نیست.

گیاه خود را با دقت انتخاب کنید: اسفناج، تربچه، سبزیجات و کاهو برای کاشت کم‌عمق درون جعبه‌ها مناسب هستند، درحالی‌که گیاهانی مانند تره‌فرنگی، گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی برای کاشت عمقی در زمین مناسب هستند.

بکارید!

۵- از باغچه خود مراقبت کنید.

این کار، بخشی از باغبانی است که باعث ترس ما می‌شود. اما حفظ باغچه سالم کار بسیار سختی نیست. آبیاری و هرس منظم تمام چیزی است که برای داشتن باغچه سبزی‌‌ها در شرایط اولیه نیاز است.

اگر یک آبپاش ندارید، درست کردن یک آبپاش کار آسانی است.

۶- برخورد با آفت‌ها

شما سبزی‌های قوی و سالمی را پرورش داده‌اید. اما حالا نیازمند دفاع از آنها هستید. زنبورها، پروانه‌ها و پینه‌ دوزها می‌توانند به گرده‌افشانی گیاهان یا شکار حشرات مضر کمک کنند.

زدودن ساده گیاهان بیمار، می‌تواند در توقف انتشار بیماری مؤثر باشد، درحالی‌که گیاهانی مانند سیر، پیازو جعفری که دارای بوی تندی هستند، می‌توانند به‌عنوان بازدارنده‌های طبیعی عمل کرده تا مانع هجوم گیاه‌خواران شوند.

منبع : نستله

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.