تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

عوارض جویدن آدامس بر روی پوست

همه ی ما می دانیم که آدامس های جویده شده و دور انداخته بر سطح آسفالت و پیاده روها می توانند چه به روز چشم انداز و زیبایی شهرمان بیاورند اما آیا تا به حال فکر کرده اید که ممکن است آدامس اثر مخربی هم بر زیبایی چهره تان داشته باشد؟

 

به گزارش عرش نیوز بسیاری از جراحان پلاستیک و متخصصان زیبایی بر این باورند که جویدن آدامس موجب فعالیت بیش از اندازه ی عضلات چهره می شود؛ به دنبال افزایش فعالیت عضلات چهره، بافت حمایتی در داخل پوست تحلیل می رود، حجم عضلانی کاهش می یابد و قابلیت ارتجاعی پوست صدمه می بیند و بدین شکل چین و چروک ها بر سطح پوست ظاهر خواهند شد. البته ما در مورد افرادی که گاهی به جویدن آدامس می پردازند صحبت نمی کنیم بلکه منظورمان کسانی هستند که به جویدن آدامس علاقه ی زیادی دارند و تقریبا هیچ وقت نمی توان آن ها را بدون آدامس دید. در عین حال متخصصان دیگری هم هستند که نظری درست خلاف آنچه که گفته شد دارند و اثر جویدن آدامس بر پوست را نه تنها مخرب نمی دانند بلکه معتقدند جویدن آدامس برای پوست مفید نیز هست. به طور مثال، آقای چااوهان، متخصص بهداشت می گوید: «جویدن آدامس، هر روز و به مدت پنج تا بیست دقیقه می تواند چین و چروک صورت را کاهش دهد. آقای چااوهان دلیل این امر را این گونه توضیح می دهد: «جویدن آدامس گردش خون را در ناحیه سر و گردن تسریع می کند و همچنین میزان متابولیسم را در بدن افزایش می دهد و هر دوی این اثرات می توانند بر کاهش چین و چروک صورت نقش داشته باشند.»
متخصصان موافق با جویدن آدامس، علاوه بر اثر مثبت آن بر پوست معتقدند که:
آدامس در بهداشت دهان و دندان نقش دارد: جویدن آدامس بدون قند، با افزایش میزان بزاق در دهان می تواند مزایای زیادی را به دنبال داشته باشد. جویدن آدامس پلاک ها را از میان برمی دارد و به تقویت مینای دندان و لثه کمک می کند. – آدامس استرس را کاهش می دهد: جویدن آدامس می تواند راهی برای آزاد شدن انرژی و از بین رفتن عصبانیت باشد. – آدامس به افراد کمک می کند تا متمرکز باقی بمانند: بسیاری از ورزشکاران و دانشجویان معتقدند جویدن آدامس کمک می کند تا بتوانند هوشیاری و تمرکز خود را حفظ کنند. مطالعاتی که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد نشان داد که جویدن آدامس می تواند افراد را در یادگیری، حفظ و بازیابی اطلاعات کمک کند. – آدامس در کاهش وزن موثر است: جویدن آدامس می تواند یک جایگزین کم کالری برای خوردن تنقلات و هله هوله باشد و اشتهای شما را کنترل کند. بنابر گزارش انجمن رژیم غذایی امریکا که در سال ۲۰۰۷ به چاپ رسید، جویدن آدامس قبل از میان وعده ی عصر می تواند به کاهش اشتها کمک کرده و از مصرف کالری زیاد جلوگیری کند. پس چه باید کرد؟
شاید بهتر باشد قضاوت را به زمانی موکول کنیم که تحقیقات در این زمینه به یک جواب قطعی و مطمئن رسیده باشد اما تا آن زمان اگر به جویدن آدامس علاقه دارید، دست کم مصرف آن را در حد اعتدال نگه دارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.