تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

اطلاعات عمومی درباره ایالت جورجیا در آمریکا

جورجیا یکی از ایالت‌های جنوبی آمریکا است. این ایالت یکی از سیزده ایالتی است که در جریان انقلاب آمریکا علیه سلطه بریاانیا قیام کردند. پایتخت و شهرهای مهم آن ساوانا، آتلانتا و آگوستا است.

 

جورجیا ایالتی است در آمریکا که در جنوب این کشور قرار دارد. نام لاتین این ایالت (GEORGIA) است. پایتخت این ایالت آتلانتا می باشد که بزرگ ترین شهر درایالت جورجیا نیز محسوب می شود. مساحت ایالت جورجیا به طور حدودی ۱۵۴ کیلومتر مربع و بیش از ۸ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است که با این جمعیت رتبه نهم در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

شهرهای مهم ایالت جورجیا، آتلانتا، ساوانا، آگوستا می باشند. ایالت جورجیا در سال ۱۷۸۸ میلادی استقلال یافت و درسال ۱۸۷۰ جزو هفت ایالت هم پیمان شده و در ایالات متحد آمریکا به رسمیت شناخته شد. جورجیا در بین ۱۳ مستعمره اصلی، جزو آخرین آنها می باشد که در جریانات انقلاب علیه سلطه گری بریتانیا، نقش قابل توجهی داشته است. ایالت جورجیا در سال ۱۹۴۵ یکی از قوانین اصلی خود را تغییر داده است که به نفع جوانان آن کشور بوده است. این ایالت سن قانونی و حق رای جوانان را از ۱۸ سال به ۲۱ سال تغییر داد تا جوانان زودتر بتوانند از حق قانونی خود برخوردار باشند و در تصمیم گیری های جامعه ایفای نقش کنند. به همین دلیل طبق قانون جورجیا، تمام جوانان باید قدردان حق و حقوق خود در این ایالت باشند. در قرن اخیر اشخاص بزرگی از ایالت جورجیا به دنیا معرفی شده اند که اسامی این اشخاص عبارتند از: جیمی کارتر(رییس جمهور آمریکا در چند دهه اخیر)، مارتین لوترکینگ (رهبر حقوق مدنی)، ژولیت گوردون (بنیان گذاران دنیای دختران آمریکا) ری چارلرز (خواننده). این اشخاص جزء کسانی بودند که مردم ایالت جورجیا بخشی از محبوبیت خود را از وجود نامشان می داند.

 

حقایق جالب در مورد ایالت جورجیا

  • شش پرچم برفراز پارک ملی این ایالت برافراشته شده است که عبارت است از پرچم ایالت جورجیا، اسپانیا، انگلستان، لیبرتی، و دیگر ایالت های هم پیمان با ایالت جورجیا.

 

  • بزرگ ترین مجسمه سازی جهان در ایالت جورجیا قرار دارد که از چندین شخصیت جهان مجسمه ساخته است.

 

  • ساختمانی با نام “ساکلوراما” در این ایالت در شهر آتلانتا قرار دارد. این ساختمان در واقع خانه بزرگی است که یک نقاشی بزرگ با اندازه ی ۳۸۵ فوت روی آن کشیده شده است و این نقاشی بزرگترین نقاشی جهان تا سال ۲۰۰۴ بوده است. این نقاشی تصویری از جنگ داخلی آتلانتا می باشد که حالت نمادین به خود گرفته است.

 

  • در جورجیا (شهر آتلانتا) بسیاری از مکان ها با نام درخت هلو نام گذاری شده است. نام هایی از قبیل (مرکز خرید درخت هلو peach tree Mall) و همچنین رستوران و مراکز خرید دیگر زیاد دیده می شود. طوری که بیش از ۵۵ خیابان با این اسم، نامگذاری شده است. این نام از زمان های قدیم توسط مردم بومی در آنجا رواج یافته و تا امروز شنیده می شود.

 

  • شاید برای طرفداران کوکاکولا جالب باشد بدانند که دفتر مرکزی کوکاکولا در ایالت جورجیا، در شهر آتلانتا واقع شده است. این کمپانی در سال ۱۸۸۶ توسط شخصی به نام (جان پمبرتون John Pemberton)، در ایالت جورجیا، شهر آتلانتا تشکیل شده است و تا به امروز جزء کمپانی های فعال آمریکا به شمار می رود که در بسیاری از نقاط دنیا نمایندگی مخصوص به خود را دارد.
  • ساکنین جورجیا بر این عقیده اند که در این ایالت مردم بر روی مردگان خوابیده اند. چرا که ایالت جورجیا در جنگ و آتش سوزی ریشه هایی قدیمی دارد. به همین دلیل می توان گفت این شهر بر روی مردگانش ساخته شده است.

 

  • در ایالت جورجیا هر سال مسابقه بزرگ کباب پزی برگزار می شود و آشپزهای مختلف از نقاط دور دنیا برای شرکت در این مسابقه به آنجا سفر می کنند.

 

  • پیاز شیرین جورجیا معروف می باشد و این گونه پیاز فقط در این منطقه رشد می کند اما متاسفانه یا خوشبختانه تنها مردم این ایالت می توانند از خوردن این پیاز لذت ببرند.

 

  • خیلی ازمردم در آمریکا، ایالت جورجیا را به دلیل دارا بودن میوه های شیرین فراوان، ایالت شیرین معرفی می کنند. این ایالت یکی از بزرگ ترین مراکز پخش هندوانه محسوب می شود.

  • بازی های المپیک در سال ۱۹۹۶ در ایالت جورجیا انجام شد که میزبان آن شهر آتلانتا بوده است.

 

  • سریع ترین پیک های رستوران در جهان در آمریکا می باشد و سریع ترین نوع آنها در آمریکا، در ایالت جورجیا قرار دارد. رساندن سریع غذا از قوانین اصلی این رستوران ها می باشد. رستوران هایی با عنوان (biggest driver restaurant) که شما بعد از سفارش غذا به نزدیک ترین مرکز، خیلی زود می توانید سفارش خود را تحویل بگیرید.

 

منبع:

www.ohfact.com

جدولیاب

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.